Mateusz Morawiecki rozmawiał z Angelą Merkel. "Zaoferowałem pomoc". Fot. PAP/EPA/Flickr
Mateusz Morawiecki rozmawiał z Angelą Merkel. "Zaoferowałem pomoc". Fot. PAP/EPA/Flickr

Mateusz Morawiecki rozmawiał z Angelą Merkel. "Zaoferowałem pomoc"

Redakcja Redakcja Polityka zagraniczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 67
Mateusz Morawiecki rozmawiał telefonicznie z kanclerz Niemiec Angelą Merkel. Szef polskiego rządu przyznał, że zaoferował pomoc w związku z katastrofalnymi powodziami, które nawiedzają jej kraj. Zaproponował też wsparcie służbom belgijskim.

Mateusz Morawiecki mówił na antenie Polskiego Radia Olsztyn, że w obliczu tragedii, do jakiej doszło u naszego zachodniego sąsiada, zaoferował pomoc kanclerz Niemiec Angeli Merkel.

Mateusz Morawiecki oferował pomoc Angeli Merkel. "Bardzo mi za to podziękowała"

- Bardzo mi za nią podziękowała. Nasi ministrowie zaoferowali pomoc. Cały czas chcę podkreślić, że dla naszych partnerów belgijskich, bo tam także doszło do kataklizmów pogodowych, i niemieckich możemy taką pomoc wyświadczyć - podkreślił premier.

Mateusz Morawiecki podziękował też strażakom, którzy usuwają skutki nawałnic. Podkreślił, że procedury bezpieczeństwa w przypadku ewakuacji obozów harcerskich działają.

Polecamy:

Premier, który w piątek przebywał w woj. warmińsko-mazurskie, odwiedził m.in. szkołę podstawową w Łukcie, w której przebywają harcerze ewakuowani z powodu nawałnic z obozu w Białce w powiecie ostródzkim. Premier uczestniczył w naradzie sztabu kryzysowego z udziałem przedstawicielami władz lokalnych oraz służb ratunkowych.

Mateusz Morawiecki chwali strażaków. "System działa"

- System działa. Tutaj nastąpiła błyskawiczna akcja. Miałem odprawę, sztab kryzysowy z wojewodą, ze służbami mundurowymi. Jestem wdzięczny wszystkim służbom mundurowym woj. warmińsko-mazurskiego, ale niech mi będzie (wolno) podziękować wszystkim strażom pożarnym z całej Polski, bo one wielokrotnie wyjeżdżały do akcji - zaznaczył Morawiecki.

- Jestem wdzięczny wszystkim mieszkańcom za pomoc sąsiedzką, za szybkie działanie, za interwencje służbom państwowym, bo wiemy że u naszego zachodniego sąsiada doszło do tragedii" - dodał premier.

Bilans ofiar śmiertelnych powodzi i osunięć ziemi, do jakich doszło w Niemczech wzrósł do 133 - poinformowała w sobotę komenda policji w Koblencji. W Nadrenii-Palatynacie, gdzie w piątek liczba ofiar śmiertelnych była szacowana na 63 osoby, do soboty potwierdzono śmierć ponad 90 ludzi. Wciąż trwają poszukiwania osób zaginionych w szczególnie dotkniętym skutkami powodzi powiecie Ahrweiler, ok. 15 km na południe od Bonn.

MD

Czytaj też:

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka