Joanna i Jacek Kurscy, fot. PAP/FOTON
Joanna i Jacek Kurscy, fot. PAP/FOTON

Jacek Kurski do dymisji, a Joanna Kurska dostaje ważną posadę w TVP

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 50
Joanna Kurska, żona odwołanego właśnie prezesa Telewizji Polskiej, została producentką programu „Pytanie na śniadanie” w TVP2.

Joanna Kurska o swoim powrocie do TVP

Joanna Kurska (wcześniej Klimek) pracowała już w TVP w 2016 roku. Była dyrektorką biura programowego i dyrektorką biura marketingu. Odeszła w październiku 2016 roku. Zanim dołączyła do TVP przez kilkanaście lat pracowała w Polsacie.

- Przestrzegając najwyższych standardów etycznych odeszłam z funkcji dyrektora programowego Telewizji Polskiej - nie chciałam pracować w telewizji, dopóki jej prezesem był mój mąż. Całe moje życie zawodowe związane jest z telewizją - to moja pasja i kompetencja. W nowej sytuacji przyjęłam więc propozycję pracy przedstawioną mi przez prezesa TVP i cieszę się, że pokieruję jednym z najważniejszych programów TVP2 - mówi Kurska portalowi Wirtualnemedia.pl. Komentarz Joanny Kurskiej przekazało nam Centrum Informacji TVP - zaznacza portal.

Ważne: Ogromna zmiana dla rowerzystów i kierowców. Ważne słowa zniknęły z rozporządzenia

Kurski zapowiadał, że chce powrotu żony do telewizji

- Mam wobec niej wyrzuty sumienia, bo była doskonałym dyrektorem programowym. Obiecuję, że jak kiedyś z telewizji odejdę, bo przecież kiedyś pewnie odejdę, to poproszę następców, żeby ona tutaj wróciła. Tak byłoby po prostu uczciwie. Zrobiłem jej osobistą krzywdę, że jej w telewizji nie ma, ale z drugiej strony pewnie bylibyśmy przedmiotem ataku, więc coś za coś - mówił z kolei Kurski dziennikarzom podczas prezentacji tegorocznej jesiennej ramówki TVP.

W poniedziałek Rada Mediów Narodowych odwołała ze stanowiska prezesa TVP Jacka Kurskiego.

Zobacz: Kulisy odwołania Kurskiego. "Zrobili to w taki sposób, żeby go upokorzyć"

"Pytanie na śniadanie" sztandarowym programem TVP

Joanna Kurska ma 47 lat. Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Gdańskim, a następnie podyplomowe studia menadżerskie w Instytucie Organizacji i Zarządzania w Przemyślu. Jej kariera zawodowa związana jest z mediami.

Program "Pytanie na śniadanie" świętował w tym roku swoje 20-lecie. Jak wynika z raportu przygotowanego przez Wirtualnemedia.pl, w ciągu 12 miesięcy średnia oglądalność „Pytania na śniadanie” wyniosła 431 tys. osób przy 8,60 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+. To dało audycji pozycję lidera.

ja

Czytaj także:

Prezydent Andrzej Duda w Afryce. "Ofensywa przeciwko kremlowskiej propagandzie"

Morawiecki w trasie po Polsce. Zaostrza retorykę i coraz mocniej bije w Tuska

Śnięte ryby w Kanale Gliwickim. Wyłowiono ich już ponad tonę

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura