W Rajdzie Dakar kierowcy ORLEN Teamu występują już od ponad 20 lat. Fot. PKN Orlen
W Rajdzie Dakar kierowcy ORLEN Teamu występują już od ponad 20 lat. Fot. PKN Orlen

ORLEN największym sponsorem sportu w Polsce. Koncern publikuje raport

Redakcja Redakcja Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 0
Grupa ORLEN w ostatnim roku umocniła pozycję zdecydowanie największego sponsora sportu w Polsce - wynika z rocznego raportu firmy. Koncern wspiera blisko 100 indywidualnych sportowców, ponad 70 klubów, 11 związków, 2 komitety, najważniejsze polskie instytucje kultury i 300 tys. dzieci objętych programami sportowymi.

Grupa Orlen wspiera polski sport

– Dzięki skutecznie przeprowadzonym procesom akwizycyjnym Grupa ORLEN to dzisiaj największy multienergetyczny koncern w Europie Środkowej. Połączenie PKN ORLEN, Energi, Grupy LOTOS oraz PGNiG otworzyło przed nami nowe możliwości. Do 2030 roku nasze nakłady inwestycyjne wyniosą około 320 mld zł. Dynamicznie rozwijamy się także na polu sponsoringu, który jest ważnym elementem naszej strategii. Od kilku lat podchodzimy do niego długofalowo. Widzimy, jak efektywne zarządzanie tym obszarem buduje rozpoznawalność marki ORLEN i wspiera biznes. W 2022 roku dzięki projektom sponsoringowym wypracowaliśmy ponad 2 mln publikacji w mediach, które przełożyły się na rekordowe 1,4 mld zł ekwiwalentu reklamowego – mówi Daniel Obajtek, prezes PKN ORLEN.


W ostatnich latach koncern realizuje bardzo ambitną politykę sponsoringową, jeśli chodzi o wspieranie polskiego sportu. Właśnie opublikował nowy raport, w którym wylicza wszystkie aktywności w tej dziedzinie. Od 2015 roku liczba indywidualnych umów ze sportowcami wzrosła z 13 do blisko 100, z klubami sportowymi – z 12 do ponad 70, a ze związkami sportowymi – z 2 do 11. PKN ORLEN od dłuższego czasu jest związany z kluczowymi partnerami: Polskim Komitetem Olimpijskim, Polskim Związkiem Piłki Siatkowej i Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki, a dzięki połączeniu z Grupą LOTOS i PGNiG rozpoczął współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, Polskim Związkiem Narciarskim, Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce i sportowcami: między innymi Kajetanem Kajetanowiczem i Tadeuszem Michalikiem.

Formuła 1 flagowym projektem

Strategicznym projektem jest obecność w Formule 1, od 2023 roku jako Partner Główny Scuderia AlphaTauri, przez co koncern zyskał międzynarodową rozpoznawalność. Grupa ORLEN plasuje się na 30. miejscu wśród 100 najbardziej eksponowanych sponsorów tego sportu. Bardzo wysoką popularnością na całym świecie od lat niezmiennie cieszy się także Rajd Dakar, na którym kierowcy ORLEN Teamu występują już od ponad 20 lat.


Grupa ORLEN już dzisiaj dysponuje największą w tej części kontynentu siecią blisko 3100 stacji paliw. Do 2030 roku udział zagranicznych stacji zgodnie z założeniami ma wzrosnąć do 45%, dlatego koncern konsekwentnie stawia na projekty budujące świadomość marki w krajach, w których prowadzi już swoją działalność detaliczną. W zeszłym roku tour promocyjny bolidu F1 po raz pierwszy odwiedził zagraniczne miasta, w tym między innymi Berlin, Pragę i Bratysławę. Trasa ORLEN Wyścigu Narodów za dwa tygodnie po raz pierwszy poprowadzi przez Węgry i Słowację, a towarzyszący tej imprezie wyścig dla kolarzy amatorów odbędzie się w Czechach. Dodatkowo, za granicą ORLEN jest zaangażowany w najpopularniejsze – uznawane za narodowe – dyscypliny sportu. W Niemczech sponsoruje zespół piłki ręcznej – THW Kiel, w Czechach drużynę hokeja – HC VERVA Litvínov, a na Litwie współpracuje z tamtejszą ligą koszykówki. Jak się okazuje, w Czechach rozpoznawalność marki ORLEN sięga już 40%.

Sportowcy w kampaniach Orlenu

Orlen podkreśla, że sportowcy wspierani przez koncern bardzo często uczestniczą w kampaniach reklamujących produkty i usługi firmy. W ostatnich miesiącach brali w nich udział chociażby wielokrotni mistrzowie świata w swoich dyscyplinach – Bartosz Zmarzlik i Paweł Fajdek.


Jedyny polski kierowca w historii Formuły 1 Robert Kubica pozostaje sportowcem w największym stopniu kojarzonym z działalnością sponsoringową Grupy ORLEN. Równocześnie cieszy się sympatią 63% Polaków, a blisko połowa badanych ocenia, że wsparcie koncernu dla najbardziej utytułowanego polskiego kierowcy przekłada się jednoznacznie na ich pozytywną opinię o marce ORLEN. Dzięki wizerunkowemu wsparciu Roberta Kubicy i siatkarzy reprezentacji Polski kampania promująca wakacyjną obniżkę ceny za jeden litr paliwa sprawiła, że w okresie od 20 czerwca do 15 września ub.r. aplikację ORLEN VITAY zainstalowano aż 2,3 mln razy - informuje Orlen.

W 2022 roku koncern wspierał również lokalne kluby w miastach, w których spółki należące do Grupy ORLEN mają swoje siedziby – w Płocku, Gdańsku, Krakowie i Włocławku. Dużą wagę przykłada też do programów nastawionych na popularyzację sportu wśród najmłodszych. W poprzednim roku objął nimi rekordową liczbę 300 tys. dzieci. PKN ORLEN od lat wspiera również sportowców z niepełnosprawnościami. Pomoc koncernu kierowana do tej grupy w 2022 roku obejmowała blisko 5 tys. osób. W tym czasie koncern kontynuował strategiczną współpracę z Polskim Komitetem Paralimpijskim, który na igrzyskach paralimpijskich w Pekinie reprezentowało 11 zawodników oraz 4 przewodników.

ja

(Zdjęcie: W Rajdzie Dakar kierowcy ORLEN Teamu występują już od ponad 20 lat. Fot. PKN Orlen)

Czytaj także:

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka