Zdjęcie: Materiały prasowe PKO BP
Zdjęcie: Materiały prasowe PKO BP

Dwa miliony klientów kantoru PKO Banku Polskiego

Redakcja Redakcja Finanse osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 1
Dwumilionowy klient zawarł właśnie umowę na korzystanie z kantoru internetowego PKO Banku Polskiego – informuje bank, podając przy tym ciekawe dane o tym, jak klienci PKO BP korzystają z kantoru internetowego. W jaki sposób wymieniamy waluty? Czy wolimy to robić na komputerze, czy urządzeniach przenośnych?

Kantor internetowy dla klientów indywidualnych PKO Banku Polskiego działa od początku 2018 roku w serwisie internetowym iPKO, a od 2019 roku również w aplikacji mobilnej IKO. W ubiegłym – 2023 roku ponad 61 proc. transakcji wykonali w kantorze Polacy, a prawie 39 proc. - obcokrajowcy.

Z 9 walut, które można wymienić w kantorze PKO BP,  dominuje zakup i sprzedaż pary euro/złoty – to aż 70 proc. transakcji wykonanych w 2023 roku. Druga najpopularniejsza para to dolar/złoty (12 proc.), a trzecie miejsce na podium zajmują waluty skandynawskie (9 proc.).


Nie jest zaskoczeniem, że najwięcej transakcji klienci kantoru realizują w miesiącach wakacyjnych (lipiec i sierpień) - obrót w tym czasie stanowił 16,9 proc. rocznego obrotu klientów w całym 2023 roku.

– Niezmiernie cieszy nas tak duże zainteresowanie klientów kantorem internetowym PKO Banku Polskiego. Jest już ich ponad 2 miliony i to dowód na to, że doceniają nowoczesne i wygodne funkcje dostarczane przez największy polski bank w IKO i iPKO. W połączeniu z produktami, takimi jak konto walutowe i karta wielowalutowa, kantor pozwala szybko obsługiwać codzienne płatności w walutach obcych po atrakcyjnych kursach, na przykład teraz podczas zagranicznych wyjazdów na ferie. Te 2 miliony klientów motywuje nas do dalszego rozwoju kantoru i dostarczania naszym klientom kolejnych, bardzo interesujących rozwiązań w zakresie wymiany walut  – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.

Gdzie wymieniamy waluty?

W ubiegłym roku z kantoru PKO Banku Polskiego najchętniej korzystali mieszkańcy Mazowsza (8,48 proc. klientów), Śląska (7,36 proc.) i Wielkopolski (7,33 proc.), zaś najmniej jest mieszkańców województw: opolskiego (4,90 proc.), lubuskiego (4,88 proc.) i świętokrzyskiego (4,61 proc.).


Kantor dla klientów indywidualnych PKO Banku Polskiego jest dostępny w IKO i iPKO 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Umożliwia wymianę 9 walut po atrakcyjnych kursach. Można w nim m.in. śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony przez klienta poziom. Klient zleci także automatyczną wymianę waluty, gdy jej kurs osiągnie wymaganą wartość oraz ustawi stałe zlecenie, dzięki czemu bank wymieni waluty we wskazanym dniu. Za realizację transakcji w kantorze nie ma dodatkowych opłat. Za zakup waluty można zapłacić BLIKIEM z konta w innym banku; w aplikacji IKO kantor jest dostępny m.in. w angielskiej i ukraińskiej wersji językowej. Kantor to jeden z elementów pakietu walutowego 3w1 PKO Banku Polskiego. Oprócz niego w skład pakietu wchodzą konto walutowe i karta wielowalutowa.


Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka