Mike Tyson wzruszająco o Powstaniu Warszawskim. Zobacz wideo

Mike Tyson promuje wiedzę o Powstaniu Warszawskim w kampanii FoodCare.
Mike Tyson promuje wiedzę o Powstaniu Warszawskim w kampanii FoodCare.

Były mistrz świata wagi ciężkiej, Mike Tyson, wziął udział w społecznej kampanii FoodCare na temat Powstania Warszawskiego. Znany sportowiec oddaje hołd mieszkańcom stolicy, którzy ruszyli do walki z niemieckim okupantem.

Nagranie z udziałem Mike'a Tysona powstało w jego domu i zostało zamieszczone na Youtube. To element kampanii reklamowej FoodCare z okazji 74. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Była ikona światowego sportu nie wzięła wynagrodzenia za wypowiedzi do klipu.

- 74 lata temu, 1 sierpnia 1944 roku, w obliczu zła, miał miejsce jeden z najodważniejszych czynów w dziejach ludzkości. Polska armia podziemna, która składała się zarówno z kobiet i mężczyzn, jak również i dzieci, powstała, aby walczyć z okupującym Polskę brutalnym reżimem nazistowskich Niemiec - stwierdził na nagraniu Tyson.

Przywołuje statystyki i jednoznacznie wskazuje, że Polacy swoją heroiczną decyzją o wybuchu powstania sprzeciwili się okupantowi niemieckiemu. Dodaje też, że to nie on jako wieloletni mistrz świata, ale powstańcy warszawscy są prawdziwymi bohaterami.

- Niemcy nazistowskie zabiły miliony ludzi: 6 milionów mieszkańców Polski, 3 miliony Żydów polskich oraz 3 miliony etnicznych Polaków. Jestem znanym na całym świecie, byłym niekwestionowanym mistrzem wagi ciężkiej, lecz dla mnie prawdziwymi mistrzami są ci dzielnicy polscy bohaterowie. Walczyli za wolność, przeciwko prześladowczym i brutalnym siłom zła. Niestety, po utrzymywaniu się powstania przez niewiarygodne 63 dni, Niemcy nazistowskie zrównały stolicę Polski, Warszawę z powierzchnią ziemi, zabijając ponad 150 tysięcy niewinnych osób. Nigdy nie zapomnę tych bohaterów oraz ich poświęcenia, którego dokonali dla całego świata - powiedział Tyson.

- Nie wolno nam nigdy o nich zapomnieć - dodaje na koniec legendarny pięściarz.


Wideo powstało z inicjatywy Wiesława Włodarskiego, prezesa rady nadzorczej FoodCare. Tyson jest byłym sportowcem, promującym energy-drinki "Black". Napoje są marką, należącą do FoodCare.

- Znam Mike Tysona od wielu lat, jest twarzą naszej marki "Black Energy Drink". Mało osób o tym wie, ale Mike prywatnie bardzo interesuje się historią. Często rozmawiałem z nim o historii Polski, także o historii II wojny światowej. Kiedy zwróciłem się do Mike'a z pomysłem, aby zrobić wideo o Powstaniu Warszawskim, to z radością się zgodził. Wiedział dużo o tej części naszej przeszłości. Sam napisał i zredagował część filmu - opowiada Włodarski o kulisach powstania nagrania.

FoodCare wykupiło również całą stronę w dzienniku "New York Times", by przypomnieć amerykańskiej opinii publicznej i czytelnikom o wybuchu najkrwawszego powstania w czasie II Wojny Światowej.

GW

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.




Lubię to! Skomentuj170 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka