Kot z Cheshire Kot z Cheshire
291
BLOG

Day of the lords

Kot z Cheshire Kot z Cheshire Prawo Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

    Nie milkną komentarze po słynnym zjeździe prawników, a mnie wciąż brakuje jednoznacznego określenia tego co nasze "orły palestry" zaproponowały nam wszystkim. No bo przecież tam padły propozycje ustrojowe dla państwa, prawda że trochę niejasne, nieco wstydliwie (?) rozmyte, ale jakby je wszystko pozbierać "do kupy" (tak, własnie do kupy!) i uzupełnić o inne wypowiedzi które padły wcześniej to wyłoni się obraz całkiem spójny i mający od dawna swoją nazwę!

            No bo proszę tylko pomyśleć:

- państwo zarządzane przez elitę nie pochodzącą z wyborów lecz tworzoną drogą kooptacji, a praktycznie  przez dziedziczenie

- władza ustawodawcza podporządkowana decyzjom owej elity, decydującej co może a co nie może być prawem

- suwerenem nie naród ale zbiór niejasnych reguł prawnych (na czele z konstytucją, której główną zaletą jest to,  że jej artykuły wymagają interpretacji i bez niej nic nie znaczą) których wyjaśnianiem i zarządzaniem zajmują się ww. elity

-  pogarda dla demokracji i instytucji wyborów, choć oczywiście to wszystko jest dla dobra społeczeństwa, jakżeby inaczej!

- a ta elita to "zupełnie nadzwyczajna kasta ludzi", czyli inaczej, po prostu, powiedzmy to wreszcie wprost: KASTA NADLUDZI

No i co? "Co ci przypomina widok znajomy ten?" 

Ja jestem umysł ścisły. Mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka