PKN ORLEN zwiększy liczbę stacji na Słowacji

Redakcja Redakcja Paliwa Obserwuj temat Obserwuj notkę 10

PKN ORLEN rozwija swoją sieć na Słowacji. Koncern posiadał w zeszłym roku dziesięć stacji paliw na tym rynku, a w bieżącym roku zamierza tę liczbę podwoić.

Nowa stacja PKN ORLEN na Słowacji

PKN ORLEN otworzył własnie najnowszy obiekt w słowackim Ružomberku. W najbliższych miesiącach PKN ORLEN ma także w planach otwarcie na Słowacji siedmiu kolejnych punktów Stop Cafe.  

- Do rozwoju naszej sieci detalicznej podchodzimy w sposób zrównoważony i kompleksowy, dostosowując nakłady inwestycyjne do uwarunkowań lokalnych i oczekiwań rynkowych. W Polsce i Czechach inwestujemy przede wszystkim w modernizację sieci, podnoszenie standardu i rozszerzanie oferty. Na Słowacji z kolei koncentrujemy się na szybkim rozwoju sieci. Wyniki sprzedaży za ubiegły rok pokazują, że sieć Grupy ORLEN została dobrze przyjęta na rynku słowackim i ma tam duży potencjał wzrostu. Chcemy jak najlepiej wykorzystać doświadczenie z bardzo zbliżonego rynku czeskiego, by również na Słowacji dołączyć wkrótce do grona rynkowych liderów w obszarze sprzedaży detalicznej – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.


PKN ORLEN na słowackim rynku

Grupa ORLEN funkcjonuje na słowackim rynku od kwietnia 2019 roku.  Pod koniec 2019 r. PKN ORLEN rozpoczął cobranding zagranicznych stacji benzynowych. Do nazw lokalnych Star i Benzina jest dodawany szyld Grupa ORLEN. Obecnie posiada tam 11 stacji działających pod wspólną marką.

Na słowackich stacjach dostępne są polskie produkty m.in. napoje, artykuły spożywcze, oleje i płyny eksploatacyjne.W ubiegłym roku sieć odnotowała ponad 260 tysięcy transakcji, z czego ponad połowa zawierała również sprzedaż pozapaliwową. 

Stacje ORLEN na Słowacji zlokalizowane są w obszarach miejskich w Malackach, Holicach, Lužiankach, Šelpicach, Šuranach, Strečnie, Tesárských Mlyňanach, Senci i od niedawna również w Ružomberku.

- Oferta gastronomiczna jest dla nas najszybciej rosnącym segmentem sprzedażowym, którego wolumeny w Czechach wzrosły przez ostatnie osiem lat o 320%. Cieszy nas fakt, że klienci wybierają naszą sieć nie tylko ze względu na sprawdzone paliwa EFECTA i VERVA, ale także szeroką ofertę pozapaliwową i gastronomiczną. Wierzę, że słowaccy klienci tak samo jak czescy polubią nie tylko naszą znakomitą kawę i popularne hot dogi, ale także inne produkty gastronomiczne z szerokiej oferty Stop Cafe – Marek Zouvala, dyrektor sieci stacji paliw Benzina z Grupy ORLEN.


Grupa ORLEN dysponuje największą w Europie Środkowo-Wschodniej siecią ponad 2800 stacji paliw, zlokalizowanych w Polsce, Czechach, Niemczech, Słowacji i na Litwie. Koncern konsekwentnie podnosi standard obiektów oraz rozszerza ofertę pozapaliwową. Na koniec 1 kwartału 2020 roku w ramach sieci funkcjonowało ponad 2100 punktów gastronomicznych Stop Cafe oraz Star Connect, w tym blisko 460 sklepów convenience pod marką O!SHOP.

KJ

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka