GPS GPS
432
BLOG

20 libertarian w Sejmie!

GPS GPS Polityka Obserwuj notkę 30
Za­wsze my­śla­łem, że z mo­imi li­ber­ta­riań­ski­mi po­glą­da­mi je­stem w Pol­sce na to­tal­nym mar­gi­ne­sie, że je­stem w ni­szy po­li­tycz­nej. To zna­czy, że ta­ki­ch ja jak li­czy­my w pro­mi­la­ch. A tym­cza­sem wła­śnie z so­lid­ny­ch ba­dań so­cjo­lo­gicz­ny­ch wy­szło, że je­st nas 4,3%, czy­li oko­ło mi­lion trzy­sta ty­się­cy Polaków! To bar­dzo du­żo — nie spo­dzie­wa­łem się, że je­st nas aż ty­lu. Na do­da­tek to nie są sa­mi męż­czyź­ni, w tej gru­pie mamy po­nad pół mi­lio­na li­ber­ta­ria­nek!

  Tu je­st ca­ło­ść ra­por­tu, z któ­re­go to wy­ni­ka: MÓJ JEST TEN KAWAŁEK PODŁOGI — LIBERALNA I LIBERTARIAŃSKA AUTOIDENTYFIKACJA POLAKÓW

---------------------------------

Wolnościowcy strzelili sobie w kolano <- poprzednia część serii

następna część serii -> Dlaczego Mentzen się upił? 

---------------------------------

  Mi­mo że je­st nas tak du­żo, to jed­nak żad­na par­tia li­ber­ta­riań­ska nie je­st w sta­nie prze­kro­czyć pro­gu wy­bor­cze­go i wej­ść do Sej­mu. Bo ra­czej nie na­le­ży li­czyć na to, że za­gło­so­wał­by na nas ktoś, kto się z na­mi nie zga­dza, trud­no nam by­ło­by ko­goś oszu­kać ja­kimś po­pu­li­zmem. A za­tem two­rząc ja­kie­kol­wiek or­ga­ni­za­cje po­li­tycz­ne, mu­si­my szu­kać ko­ali­cjan­tów, so­jusz­ni­ków, mu­si­my two­rzyć frak­cję w ja­kimś więk­szym ugru­po­wa­niu.

  W Pol­sce je­st tyl­ko jed­no je­dy­ne ugru­po­wa­nie, któ­re by­ło­by skłon­ne uznać frak­cję li­ber­ta­riań­ską za peł­no­praw­ne­go uczest­ni­ka so­ju­szu, tak, by za­ak­cep­to­wać więk­szo­ść na­szy­ch po­stu­la­tów – to Kon­fe­de­ra­cja. Ani Ko­ali­cja Oby­wa­tel­ska, ani No­wa Le­wi­ca, ani Pra­wo i Spra­wie­dli­wo­ść, ani żad­ne in­ne par­la­men­tar­ne ugru­po­wa­nie ta­kiej frak­cji we­wnątrz sie­bie nie ak­cep­tu­je, bo ma­ją zbyt od­le­gły od nas pro­gram.

  W ba­da­nia­ch oka­za­ło się, że je­st kil­ka na­szy­ch li­ber­ta­riań­ski­ch po­stu­la­tów, któ­re zde­cy­do­wa­nie po­pie­ra więk­szo­ść Po­la­ków:

  • Lu­dzie po­win­ni sa­mi de­cy­do­wać, ja­ki mo­del ro­dzi­ny wy­bio­rą. Pań­stwo nie po­win­no ni­cze­go na­rzu­cać ani ni­cze­go za­bra­niać w tym wzglę­dzie – to po­pie­ra 81%, a za­tem po­nad 25 mi­lio­nów do­ro­sły­ch Po­la­ków.
  • Ża­den styl ży­cia czy świa­to­po­gląd nie po­wi­nien być pro­mo­wa­ny ani za­ka­zy­wa­ny przez pań­stwo, któ­re po­win­no być w tym ob­sza­rze w peł­ni neu­tral­ne – to po­pie­ra 77%, a za­tem po­nad 24 mi­lio­ny Po­la­ków.
  • Ko­ścio­ły i związ­ki wy­zna­nio­we po­win­ny być utrzy­my­wa­ne wy­łącz­nie przez wie­rzą­cy­ch – to po­pie­ra 72%, a za­tem po­nad 22 mi­lio­ny Po­la­ków.

  Te po­stu­la­ty w peł­ni po­pie­ra tyl­ko par­tia No­wa Na­dzie­ja wcho­dzą­ca w skład Kon­fe­de­ra­cji. I PiS, i PO to par­tie, któ­re w róż­ny spo­sób ak­cep­tu­ją i re­ali­zu­ją pra­wo, któ­re wy­mu­sza okre­ślo­ny mo­del ro­dzi­ny, styl ży­cia, świa­to­po­gląd oraz utrzy­mu­je do­ta­cje do róż­ny­ch związ­ków wy­zna­nio­wy­ch. A za­tem przez ca­ły okres trwa­nia III RP pań­stwo to dzia­ła­ło wbrew po­glą­dom 25 mi­lio­nów Po­la­ków.

  Mo­im zda­niem Kon­fe­de­ra­cja ma śmia­ło szan­sę na zdo­by­cie 15% w nad­cho­dzą­cy­ch wy­bo­ra­ch. Li­cząc 60% fre­kwen­cję, czy­li pra­wie 19 mi­lio­nów Po­la­ków, te 15% to pra­wie trzy mi­lio­ny. Je­śli wszy­scy my, li­ber­ta­ria­nie, czy­li ja­kiś mi­lion Po­la­ków, za­gło­su­je­my na li­sty Kon­fe­de­ra­cji, i na kan­dy­da­tów de­kla­ru­ją­cy­ch się ja­ko li­ber­ta­ria­nie na ty­ch li­sta­ch, na­wet bę­dą­cy­ch na dal­szy­ch miej­sca­ch, to ma­my szan­sę na to, że zdo­bę­dzie­my jed­ną trze­cią po­słów. To bę­dzie po­nad dwa­dzie­ścia osób. Każ­dy wy­bór in­nej par­tii da gor­sze wy­ni­ki. A na li­sta­ch KO, PiS-u, No­wej Le­wi­cy, Pol­ski 2050 czy PSL-u żad­ny­ch li­ber­ta­rian na pew­no nie bę­dzie.

  Je­st za­tem bar­dzo re­al­na szan­sa na to, że w przy­szłym Sej­mie znaj­dzie się po­nad 20 li­ber­ta­rian. Śledź­cie mo­je­go blo­ga, a bę­dę in­for­mo­wał, na ja­ki­ch miej­sca­ch, w ja­ki­ch okrę­ga­ch, na li­sta­ch Kon­fe­de­ra­cji znaj­dą się li­ber­ta­ria­nie. Je­st nas po­nad mi­lion, więc na ni­ch za­gło­suj­my!!!

Grzegorz GPS Świderski
t.me/KanalBlogeraGPS

PS. Notki powiązane:

------------------------------

Włoski strajk gotówkowy <- poprzednia notka

na­stęp­na not­ka -> Konfederacja po stronie Polski

------------------------------

Ta­gi: gps65, Konfederacja, libertarianizm, wybory, polityka, Polska

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka