Wybór papieża, plac świętego Piotra, 13 marca 2013. Fot. Piotr Łysakowski
Wybór papieża, plac świętego Piotra, 13 marca 2013. Fot. Piotr Łysakowski
Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki
2019
BLOG

Nie mam twojego płaszcza i zobaczymy co mi zrobisz? Mówi o. Rydzyk do papieża Franciszka

Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki Kościół Obserwuj temat Obserwuj notkę 55

Dziś naprawdę bardzo krótko. Wczoraj zakończyła się XXX Pielgrzymka Rodziny Radia Maryja a na Jasną Górę. Nie będę tego wydarzenia szczegółowo opisywał, bo było jak zawsze. Warto jednak zwrócić uwagę na jedną rzecz. 

Otóż w uroczystości wziął udział biskup Stefan Regmunt, emerytowany ordynariusz zielonogórsko – gorzowski. Biskup ukarany za przypadki tuszowania kościelnej pedofilii. Teoretycznie wszystko jest w porządku, biskup ma bowiem zakaz publicznych występów tylko na terenie diecezji której był ordynariuszem. Ja jednak mam wrażenie, że tym ruchem ojciec Tadeusz Rydzyk testuje cierpliwość papieża Franciszka.

Co się stanie, jeśli będę nazywał biskupa Janiaka medialnym męczennikiem, a biskupa Regmunta zapraszał na swoje wydarzenia? Czy Stolica Apostolska zareaguje czy nie? A jeśli nie, to czy mogę posunąć się o krok dalej i zaprosić kogoś, kto w ogóle ma zakaz aktywności publicznej? Zobaczymy - myśli sobie redemptorysta – na ile mi Stolica Apostolska pozwoli? Trochę na zasadzie słynnego tekstu z Misia Barei. Nie mam twojego płaszcza, i co mi zrobisz papieżu Franciszku? Czy w ogóle mi coś zrobisz? 

Ta zabawa może się dość szybko źle skończyć, ale ojciec Rydzyk chyba zawsze był ryzykantem.


Tu polityka zaczyna swój dzień: www.300polityka.pl

Poznań 2.0 – najważniejsi w jednym miejscu – bo informacja nie musi być nudna

http://miastopoznaj.pl/ 

Wielkopolski Portal Osób Niepełnosprawnych – www.pion.pl   

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo