Momotoro Momotoro
108
BLOG

Oświadczenie oświadczeniu nie równe cz. 2

Momotoro Momotoro Świat Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Do napisania tych słów nakłoniła mnie taka oto informacja:

https://www.pch24.pl/historyk-z-yad-vashem--deklaracja-w-sprawie-ustawy-o-ipn-rani-izrael,61311,i.html

Informacja ciekawa, bo pokazująca jak niektórzy w Izraelu odczytali tą deklarację obu premierów. W pewnym sensie podobnie jak duża cześć Polaków w tym też ja.

No ale uczuciu, uczuciami, a tutaj jeszcze bardziej ciekawa informacja i to nie jedna.

Na jednym forum znalazłem coś takiego:

https://www.timesofisrael.com/how-the-us-pressured-poland-into-softening-its-law-on-holocaust-speech/

A tutaj jeszcze coś innego:

http://www.bibula.com/?p=102494

Cztery różne źródła, cztery różne punkty widzenia (przynajmniej w moim rozumieniu).

W pierwszym narzekanie i bardzo mocne słowa: zdrada, zdrada, zdrada.

W drugim zabiegi dyplomatyczne w samym USA, by konflikt ugasić w kierunku wspólnego oświadczenia.

W trzecim: Izrael jest silny i ma wpływ na rząd USA, bo on wymusił na Polsce zmianę ustawy o IPN.

W czwartym:  nowelizacja ustawy IPN w takim pośpiechy wygląda w pewien sposób jak szybki i bezwładny odwrót.


Mam po lekturze tych, ale i innych źródeł i komentarzy mam pewność, że cała akcja z oświadczeniem obu premierów po angielsku była wymuszona przez USA. Mam przed oczami taki obraz: dwóch bijących się dzieciaków (rządy Polski i Izraela) i dorosłego (USA). Nie patrząc już na to, kto ma rację, a kto nie, kto używa uczciwych metod, a kto bije poniżej pasa, ten konflikt nie jest na rękę USA, które gra na całym świecie, a nie tylko na Bliskim Wschodzi, czy w Środkowej Europie. 

Tak sobie myślę, że padł rozkaz z Waszyngtonu, koniec konfliktu i macie się "pogodzić".

https://wpolityce.pl/polityka/402000-dworczyk-nie-ma-zgody-by-podac-nazwiska-emisariuszy

Jeśli informacja o dogadywaniu się z Izraelem jest prawdziwa, to negocjacje (chciałem napisać rozmowy, ale jakoś słowo negocjacje wydaje mi się lepsze) na temat "wspólnego stanowiska premierów" mogły gdzieś mogły się rozpocząć w marcu tego roku. W marcu też pojawił się temat Pomnika Katyńskiego w New Jersey, braku spotkania Duda-Trump i jeszcze kilku innych informacji, które pokazują jak całość tego tematu wyglądała za parawanem, jakie narzędzia dyplomatyczne, medialne i personalne były wykorzystywane.

W następnej notce napiszę o paru pomysłach, które chodzą mi po głowie w temacie historii Polski, Polaków i Żydów.

Momotoro
O mnie Momotoro

Najcześciej mówią mi Wodek. Nie jest to błąd, że nie napisałem "ł". Trudno inaczej zdrobnić imię Wodzisław:). Urodziłem się kilka dni przed zakończeniem stanu wojennego. Z lat 80' nic szczególnego nie pamiętam, a z 90' szkołę podstawową i kawałek technikum. Dojrzewanie i studia to już poprzednia dekada. Po 10 kwietnia 2010 roku zmieniło się bardzo wiele nie tylko do okoła mnie, ale także i we mnie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka