Komentuj, obserwuj tematy,
Załóż profil w salon24.pl
Mój profil
Michał Jaworski Michał Jaworski
1529
BLOG

Rachoń wybuchowy, myśliwiec przerobiony (na tupolewa), wyrok odroczony (na Macierewicza)

Michał Jaworski Michał Jaworski Wojsko Obserwuj temat Obserwuj notkę 39
Michał Rachoń miał już smoleńską przygodę. Kilka lat temu wyczytałem w sieci, że ma przeprowadzić wywiad z ekspertem od wybuchów, a znając metodę ZP oszczędnego gospodarowania prawdą ,dostarczyłem rozmówcy Rachonia informacji co do których byłem niemal pewien, iż wybuchowi eksperci Macierewicza je pominęli. Oto fragment listu: 
"Dear Doctor Martin Hertberg,
(...)
Considering these facts, probably unknown to you, would you claim that the explosions were the only possible direct cause of the plane crash or would you be willing to change your perspective on Smolensk crash ?
I would be honored if you agreed for publishing your answers on my blog together with my questions.
Sincerely yours
Michal Jaworski"
 A oto fragment rozmowy spisanej przez jagovskiego
R. - Rachoń
H. - Hertzberg
R: Został pan zapytany przez pana Wachowiaka z Nowy Polski Show o opinie odnośnie raportu pana G Szuladzińskiego, który jest ekspertem od eksplozji z Australii i jego zdaniem ta katastrofa z 10 kwietnia została wywołana eksplozją. Jakie jest pańskie zdanie na temat raportu pana Szuladzińskiego?
H: Pan Wachowiak przesłał mi kopię raportu dra Szuladzińskiego, przeczytałem ją właśnie pierwotnie, i uważam że, na podstawie zakresu zniszczeń, informacji ogólnych wydawało się dość prawdopodobne i możliwe że doszło do eksplozji w baku. I nie tylko na podstawie tego, ale też, mówimy też o przyległym baku, nie mówimy tylko o specjalnej eksplozji ale właśnie o eksplozji przypadkowej w baku, która miała tam właśnie miejsce. Także,.. to się porównuje właśnie z eksplozjami baków w czasie rozbiegu na pasie startowym innych samolotów.
Otrzymałem tez protesty od (pozostałych) dwóch innych naukowców, którzy stwierdzili że to jest niekonsekwentne. A pan Wachowiak...
R: Tak, bardzo proszę...
H: Chce pan, żebym mówił dalej?
R: Tak, bardzo proszę.
(...)
R: Panie doktorze, bardzo serdecznie dziekuję za rozmowę. Mam nadzieję, że będziemy mieli jeszcze raz możliwość przeanalizowac te dane odnośnie tej katastrofy z 10 kwietnia.
H: Bardzo prosze. Niemniej jednak...
R: Tak, bardzo proszę…
H: Mam nadzieję, że następnym razem kiedy pan zadzwoni do mnie, to raczej będzie to coś bardziej optymistycznego a nie dyskusja na temat tak tragicznego wydarzenia.
R: Przykro mi bardzo, jest pan ekspertem od eksplozji, co oznacza że jest pan ekspertem od tego typu scenariuszy.
H: (śmiech) No dobrze. Bardzo mi miło było z panem też rozmawiać. Dziekuje bardzo.
Ludziom Macierewicza nie udało się znanego eksperta oszukać przy pomocy wyselekcjonowanych i zmanipulowanych informacji - nie potwierdził, że tupolew to przerobiony bombowiec ponaddźwiękowy rozlatujący się tylko od wybuchów.

Bardzo były fizyk teoretyk, do 1982 pracownik naukowy. Autor referatu na I Konferencji Smoleńskiej. Dzisiaj sam zdziwiony, skąd w tym temacie i miejscu się znalazł. Archiwalne notki: http://mjaworski50.blogspot.com/ Odznaczony Krzyżem Wolności i Solidarności ale też podejrzany o przynależność do niedorżniętej watahy współpracowników gestapo.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo