https://www.salon24.pl/u/niegracz/1263991,przeciazenie-pionowe-dzialajace-poziomo-tylko-w-raporcie-laska
żeby nie pozmieniał treści cytuję w całości (wyjaśnienie po cytacie):
Słowniczek trudnych terminów:
VERTICAL- pionowy
HORIZONTAL- poziomy
Z Raportu Laska
Załącznik nr 1
PROFIL PODEJŚCIA DO LĄDOWANIA
https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf
jeszcze to zilustrujmy
KONIEC CYTATU!
Też nie pojmujecie o co tu chodzi? W necie mamy obliczenia prof. Kowaleczki dotyczące jego rekonstrukcji trajektorii lotu PLF101. We wstępie p. Profesor zawarł objaśnienia dotyczące metodyki i stosowanych pojęć.
I między innymi możemy się dowiedzieć, że wartości mogą być w różnych układach odniesienia. W tym konkretnie przypadku Komisja podała wartość mierzoną przez akcelerometr mierzący w układzie samolotu. Kolokwialnie powiedziawszy, dla osoby siedzącej w zasłoniętej kabinie samolotu byłoby to przeciążenie pionowe, bo bez rzutu okiem za okno nie czuć, że maszyna jest przechylona.
Ciekawe co Niegracz zrobi teraz z tym klockiem z quwety, gdzie jak na dłoni widać, że nie rozróżnia pomiędzy układem samolotu, a układem ziemi?
Komentarze