Animela Animela
1178
BLOG

Rezydentka TenKraju: Z kamerą wśród lekarzy

Animela Animela Protesty społeczne Obserwuj temat Obserwuj notkę 34


Wywiad Doroty Warakomskiej z Katarzyną Pikulską, jedną z twarzy Białej Rewolucji, wzbudził we mnie uczucie deja vu: przypomniała mi się afera „łowców skór”. Nie dlatego, że posądzam rezydentkę „TenKraju”, że ma takowe incydenty za sobą, ale z powodu groźby, jaką ta rzuciła w wywiadzie: jeśli ochrona zdrowia nie dostanie żądanych pieniędzy, to ludzie – pacjenci – będą umierać. Tysiące ludzi będą umierać!


Bardzo dokładnie, i to kilkakrotnie, obejrzałam wywiad Warakomskiej z Piikulską, a w dodatku przeczytałam komentarza. Wszystkie były bardzo krytyczne wobec rezydentki, a dużą część miała identyczne odczucia jak ja: strach przed tym lekarzem.


Myślę, że dzieje się tak z dwóch powodów: raz, że pani Pikulska ma ma mowę ciała identyczną, jak bokser albo złoczyńca: głowa przechylo na na bok i spojrzenie bandyty, spod oka., a dwa, to jej sposób wymowy – gardłowo-nosowy, niczym niczym u meneli po wielu latach plugawego życia (tylko proszę mnie zrozumieć – nie twierdzę, że rezydentka Pikulska źle się prowadzi: to są tylko wrażenia optyczne i wizualne). Nie tylko kobiecości nie sposób dostrzec w jej głosie, ale nawet i śladu kultury.


A w takich okolicznościach przyrody nic dziwnego, że zarówno internauci, jak i ja, przestraszyliśmy się słów o pacjentach, którzy nieuchronnie będą umierać. W utach rezydentki Pikulskiej brzmi to przerażająco prawdziwie! Mam nadzieję, że jej szef będzie patrzył na ręce – i piszę to bez żadnej złośliwości: po prostu, jeśli chodzi o ludzkie życie, lepiej dmuchać na zimne!


Proszę też łaskawie zwrócić uwagę na to, jak często rezydentka po prostu powtarza, słowo w słowo, tekst wcześniej wypowiedziany przez Warakomską!


Poniżej zarówno transkrypcja (prawie dosłowna) wywiadu, jak i link do YT: Warakomska to W, a Pikulska – P.





W: Pani Katarzyno, na jakim etapie są teraz rozmowy i czy w ogóle można mówić o negocjacjach i rozmowach?,


P: Nie, nie można mówić o negocjacjach i rozmowach. To wszystko stanęło w martwym punkcie, my dziś zostaliśmy zaproszeni tutaj na komisję zdrowia.


W. Słyszeliśmy, że waszym warunkiem podstawowym, punktem wyjścia, jest wizyta pani premier.


P: Naszym warunkiem jest podpisanie porozumienia, które coś zmieni


W: Do tego potrzebna jest wizyta pani premier i rozmowa z nią?


P: Tak. Do tego potrzebna jest wizyta pani premier i rozmowa z nią, a przede wszystkim odważne decyzje. Dlatego, że codziennie umierają ludzie. Według szacunków umrą tysiące Polaków. Jeżeli nic się nie zmieni tysiące Polaków będą umierali … będą umierali przez najbliższe lata. To są fakty.


W: Jak do tej pory pani ocenia to co robi minister Zdrowia, to co robi minister Radziwiłł?


P: Pan minister spotkał się z nami, podjął rozmowy, ale pan minister również nie jest władny podjąć pewnych decyzji.


W: Jaki jest stan zdrowia protestujących w tej chwili?


P: Ja głoduję od siedmiu dni – jak widać: stoję, mam się dobrze.


W: Czy sądzi Pani, że posiedzenie Komisji Sejmowej skończy się jakąś deklaracją, która dla was będzie wiążąca?


P: Nie. Dla nas wiążącą deklaracją będzie porozumienie rządowe, które zagwarantuje prawdziwe zmiany w ochronie zdrowia w Tym Kraju.


W: Dziękuję.


P: Dziękuję.





https://www.youtube.com/watch?v=KPkxgTPgoTo


Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo