Animela Animela
1154
BLOG

Dziura Bauca, ekonomia i szanse PiS

Animela Animela PiS Obserwuj temat Obserwuj notkę 79

Wczoraj napisałam list otwarty do prezesa Kaczyńskiego, będący w istocie błaganiem, aby Prawo i Sprawiedliwość powróciło "na kurs i ścieżkę", bo inaczej będzie prawdziwa katastrofa, a dziś na blogmedia24.pl przeczytałam notkę blogera Uparty, będącą appendixem do mojego tekstu (link na dole). Niestety, jakoś nie jestem w stanie zalogować się na tamtym portalu, czego bardzo żałuję, bo bardzo cenię wiele tamtejszych tekstów. Uważam, że Uparty należy do absolutnej czołówki blogerów, którzy piszą merytorycznie i z sensem - a w dodatku najczęściej nasze poglądy są zbieżne, więc musi być człowiekiem bardzo mądrym :)

Uparty twierdzi to samo, co ja: istnieje bardzo duża część osób, które na Dobrej Zmianie realnie tracą (i podaje przyczyny tego stanu rzeczy, w dodatku solidnie podparte ekonomią). Po prostu - rzeczywistość jest znacznie gorsza, niż przedstawiają to dane statystyczne, i po prostu grozi nam w najbliższej przyszłości kryzys. Po szczegóły odsyłam do notki Upartego.

Muszę przyznać, że moje obserwacje są bardzo podobne, choć nie identyczne. Jeśli jednak Uparty ma rację i na rynku rzeczywiście zaczyna brakować pieniędzy (prywatnym firmom i osobom fizycznym), to rozwiązanie jest dość proste: zamiast podnosić podatki, należy je obniżać. Przecież 500+, będący formą obniżki podatków, przyniósł doskonały efekt w postaci rozruszania gospodarki.Należy dać ludziom WIĘCEJ pieniędzy - na przykład pod postacią pomocy frankowiczom. Wbrew lobbystom bankowym, bardzo silnie reprezentowanym w salonie24.pl, da się to zrobić BEZ STRATY DLA BANKÓW: wystarczy w ustawie przewalutować pseudokredyty na złotówce według kursu z dnia zawarcia umowy,  Z MOCĄ OD DNIA WEJŚCIA W ŻYCIE USTAWY.

W ten sposób banki, wbrew kłamstwom banksterów, nie zbankrutują - po prostu nie będą mieć w najbliższych latach tak oszałamiających zysków, jak do tej pory, ale co zagrabili, to już ich. Natomiast frankowicze będą mieć na przyszłość poluzowany gorset, dzięki czemu pieniądze zanoszone do tej pory w zębach bankom wydadzą na ... cokolwiek. Ubrania, książki, wczasy ... Rozwiązanie piękne w swojej elegancji: nikt nie traci, a sporo osób zyskuje.

Ja wiem: zaraz się pojawi Noo pisząc, że frankowicze wiedzieli co robią, ale to już trudno: zawistnymi Polaczkami nie należy się przejmować. To jest rozwiązanie korzystne dla Polski. Noo będzie musiał jakoś ścierpieć, że sąsiad się nie powiesi z powodu niemożności spłaty długu. Wiem, że to będzie przykre, ale jakoś mi go nie żal.


http://blogmedia24.pl/node/80323

Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka