Siukum Balala Siukum Balala
4380
BLOG

...to już koniec. Zostało mi dwa lata.

Siukum Balala Siukum Balala Humor Obserwuj temat Obserwuj notkę 151

Niestety stało się. Temu blogu pozostało dwa lata życia. Po dwóch latach pojawi się tu komunikat : Błąd 404. Tak w czasach nam współczesnych wygląda dojście do kresu życiowej drogi. Jestem po drugiej dawce. W pierwszej chwili to nawet się rozradowałem, miałem wrażenie, że niebo nade mną się otworzyło. Wiedziałem, że będę mógł gdzieś wreszcie polecieć.

image

Otrzeźwienie przyszło wraz z przypomnieniem sobie proroczych przepowiedni kolegi Statystyka. A jeśli to niebo otworzy się nade mną w sposób nieco inny od oczekiwanego ? Statystycznie co drugi zaszczepiony umiera. A po dwóch latach co pierwszy, więc wszyscy. 365 x 2 = 730. Dwa lata - 17.520 godzin, czyli 1051200 minut. Na sekundy nie ma co przeliczać, bo w sekundę to nic się nie da zrobić. Dopadł mnie blady strach, pojawił się odczyn poszczepienny. Kłębowisko myśli, skojarzeń, film z całego życia. Mroczki przed oczami. Mroczków to bardzo nie lubi Jan Nowicki. 

Przypomniałem sobie film Zanussiego " Spirala " z Nowickim. Kiedyś to ja często bywałem w kinie. Teraz mniej, bo nie wiem które kina należą do spółki Angora, a nie chcę dziadów dorabiać. Ja będę ich dorabiał, a oni za moje pieniądze będą mnie indoktrynować. O niedoczekanie, znam lepsze sposoby wydawania pieniędzy. Wolę przepić, a filmy oglądam sobie na tablecie, choć to nie to samo. Ten ekran malutki, ta Janda taka mała, ten Gajos jakiś zmarniały, Seweryn też nie przypomina Sturmbannfuhrera Kliefhorna z serialu " Polskie drogi " Wszystko jakieś małe się porobiło. A może było małe ? Może to kwestia perspektywy ? A może w momentach ostatecznych wszystko staje się małe ? Nie ! nie będę czekał z założonymi rękami, nie będę czekał i przyglądał się jak 1051200 minut przecieka mi przez palce. Tu trzeba działać. Postanowiłem postąpić jak bohater filmu " Spirala " Tylko gdzie ja tu turnie znajdę ? Morskie Oko daleko.

image

Rzucę się z klifu, ale i do Dover daleko, choć tam byłoby filmowo i bardzo symbolicznie. Tylko te klify takie wysokie. Trzeba coś mniejszego. Bliżej w East Riding są fajne klify, ale brzydkie, jeszcze wyższe niż w Dover i wysmagane wiatrem z nad Morza Północnego, z erodowane. Brzydka sceneria... i te ptaszyska z klifów, te wrzaskliwe głuptaki i mewy trójpalczaste. Jak u Hitchcocka. Nie ! nie ! Umierać w towarzystwie Głuptaków ? Przenigdy. 

image

W Północnym Yorkshire są fajne klify. Gliniaste, niziutkie, nie takie ostre. Taki głuptak to ja już nie jestem. Z takiego klifu jak skoczę to się nawet nie poturbuję, a wszystko i tak będzie filmowe. Pojechaliśmy z żoną do Filey. Tam są takie właśnie klify. Już zacząłem się wspinać, już drapać w górę, już będzie koniec. Na żadne zakrzepice nie pozwolę. I wówczas żona mnie opieprzyła.

- Złaź natychmiast ! Zobacz jak ty wyglądasz. Spodnie całe utytłane, to się nie dopierze.

No i weź tu postępuj jak bohaterowie filmów Zanussiego. A potem było już tylko miło. Mam zamiar żyć. Rozmyślaliśmy, zaparzyłem pyszną kawę.

image

Były tostowe ciasteczka z Yorkshire. A po południu na plażę przyszedł - jak mi się wydawało poszczepiennie - red. Michnik z red. Wielowieyską i rozstawili parawan.

image

Ech ta siła nawyków. Redaktorzy z ulicy Czerskiej bez parawanów nie wychodzą z domu. Jest miło, czyli gemütlich. Ale to już inna kinematografia. 

Zatem do przyszłego tygodnia na tym blogu tematy z Yorkshire, potem jeszcze Walia, a po 15 lipca, po rocznicy " Krzyżaków " już Polska. 

Yorkshire to z polskiego punktu widzenia najpiękniejsza część Wysp Brytyjskich. 

image

Bardzo dużo skojarzeń, bardzo dużo polskich pejzaży. Okolice Leeds i pustkowia Gór Penińskich, gdyby tak trochę lasem przyprószyć to wypisz wymaluj Bieszczady... i te stada owiec jakieś podhalańskie. Okolice Yorku to posiekane miedzami pola, jak na Warmii, a może w Litwie ?

 ... wszystko przepasane jakby wstęgą, miedzą

Zieloną, na niej zrzadka ciche grusze siedzą.

Tak tam jest. Morze, klify jak na Rozewiu, a może w Trzęsaczu ? 

Tylko te przypływy i odpływy. Na szczęście jest internet i tabele pływów. Na plażę wychodzimy tylko wówczas kiedy wszystko wygląda jak u ujścia Piaśnicy, a nie jak plaża w Tolkmicku. I wszystko się nam zgodzi. Po co zaraz skakać ze skały ? 

image


image

Biała róża Yorków, nie możemy się mylić. Jesteśmy w Yorkshire. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości