Siukum Balala Siukum Balala
5428
BLOG

Dlaczego śmieszą mnie sankcje ?

Siukum Balala Siukum Balala Rosja Obserwuj temat Obserwuj notkę 118

image

( zdj.z sieci ) Bić kułaka ! 

Dlaczego śmieszy mnie wiara Zachodu w to, że rosyjski lud obali samowładcę ? Jestem w Kownie świeżo po dwóch " zero - siódemkach " z dwoma Rosjanami, więc kaliber umożliwiający jeszcze trzeźwe rozmowy ( jak na Rosjan )... a i ja nie spod sroczego ogona. Te rozmowy nie wniosły niczego nowego do mojej wiedzy o Rosji i o Rosjanach. To naród rabów, mentalnych pańszczyźnianych niewolników. Ludzi pozbawionych jakiejkolwiek woli, jakiegokolwiek motoru do działania dla odmiany własnego losu. Tłumaczenie im, że co dwa pokolenia tracą jeden rocznik ( np. rocznik 1924 ) w wojnach jest absolutnie bezcelowe. To jest niestety ten fatalizm prawosławia. Plus tresura i terror oraz propagandowe pranie mózgów czasów bolszewickich. 

Zachód popełnia jeden podstawowy błąd : przykłada naszą miarę do absolutnie innego systemu wartości. Tak było kiedy najwybitniejszy czarnoskóry prezydent USA niósł żagiew demokracji poprzez kraje muzułmańskie i tak odbierane jest to przez Rosjan dziś i wcześniej, począwszy od upadku ZSRR. Dla Rosjanina nasz Zachód, nasz system wartości, autentyczny 

parlamentaryzm, możliwość wpływania na wybór władz określany jest w Rosji jednym słowem : Bardak. 

Moi rozmówcy to nie kołchoźnicy mieszkający za Uralem, nie ludzie odcięci od informacji. Mieszkają i pracują na Litwie ( to ich Saksy ) mają dostęp do informacji. To nie są mużyki ze wschodniej Syberii, zdani na jeden kanał NTV należący do Gazpromu. Swoją drogą jakie to dziwne, że te kanały propagandowe korzystają tylko z trzech liter. Wystarczy zmienić kolejność. Moje mużyki to ludzie wykształceni, jeden z nich to potomek XIX wiecznych zesłańców o pięknie brzmiącym polskim nazwisku. To oczywiście niczego nie determinuje. Niczego nie determinuje i nie otwiera pola do dyskusji. Pozostaje mantra : myśmy wszystkich wyzwalali, daliśmy wolność Europie, a dziś taką nagrodę dostajemy za wyzwalanie Ukrainy ( autentyczne słowa ) Wódka wypita bezcelowo. Bez ustalania warunków brzegowych. Szkoda dwóch butelek. ( ja płaciłem ) Ale warto było. Stacje telewizyjne zatrudniają korespondentów, a salon24 ma mnie za dwie flaszki. To oczywiście żart. Jedziemy dalej. Dlaczego bawią mnie restrykcje Zachodu typu : blokada kart Visa, zabieranie jachtów, blokowanie kont etc. To jest dotkliwe ale nie dla 144 milionów Rosjan. Promil Rosjan rozrzuconych po świecie, któremu zabiera się fanty niczego w poparciu dla Putina nie zmienia. Rosjanie to naród terytorialny, bez obszaru obumiera i oni zawsze poprą Putina i jego następców " zbierajacych ruskie ziemie " Bo to jest Rosja. Kraj samodzierżawia, prawosławia i carów ( jakkolwiek owego demona byśmy dziś nie określali ) 

Dlaczego bawi mnie blokada kart Visa dla Rosjan ? Tu winienem czytelnikom opis rosyjskiego gospodarstwa przygotowanego na blokadę kart Visa. 

Takie gospodarstwo to z reguły spłachetek ziemi przydzielony przez kołchoz, jeden rachityczny koń i dwa, trzy kabany rocznie karmione pokrzywami i z tego co popadnie. W podpiwniczeniu jeden zakonserwowany kaban w 5 l słojach zalanych smalcem = 152 tysiące kcal. To tylko jedna świnia. A kartofle ? Do tego pies pilnujący gospodarstwa, z tym że inaczej niż w Europie. Tam pies mieszka 1.5 metra nad ziemią w klatce z wybiegiem ( inaczej zjadłyby psa wilki ) Kogo tam obchodzi karta Visa ? Nawet te wilki podchodzące psa nie są zainteresowane numerem PIN karty VISA tego psa. One chcą PIN do stajni z koniem. Tak tam jest. Wiem bo widziałem. 

Kto zatem obali Putina ? Tylko i wyłącznie dworska kamaryla uważająca, że Putin szkodzi ich interesom ( casus Chruszczow ) lub dekret Putina zapowiadający bezwzględną walkę z korupcją. Ale czy jakikolwiek jedynowładca stanowił prawa wymierzone w siebie ? 


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka