Siukum Balala Siukum Balala
2454
BLOG

Wpływ kultury wysokiej na prostego człowieka

Siukum Balala Siukum Balala Sztuka Obserwuj temat Obserwuj notkę 142

image

Nikt nie ma wątpliwości, że prawdziwa sztuka jest w stanie poruszyć każdego niemal człowieka. Nawet nieokrzesanego, nawet nie wyedukowanego. Coś w tym jest, że jeden z drugim nie mając żadnego wyrobienia artystycznego potrafi doświadczyć zdziwienia, czasem towarzyszą temu niezrozumiałe dla niego samego emocje. Tak się budzi w człowieku umiłowanie sztuki. A jakiś młody, wykształcony z dużego miasta, leader teamu z korpo, to może nawet zdobyć się na jakąś refleksję. Coś w nim może skruszeć, albo i coś narodzić. Powstaje nowa wartość, powstaje bogatsze, ludzkie wnętrze, powstaje człowiek ubogacony sztuką. Mnie to dziś rano dotknęło podczas cotygodniowego pieczenia chleba. Sporo się dziś mówi i pisze o bezpardonowym zwolnieniu z pracy, przez wojewodę mazowieckiego, dyrektorki Teatru Dramatycznego w Warszawie, pani Moniki Strzępki.

image

Zainteresowałem się tematem, " przepracowałem " go, obejrzałem procesję i intronizację w foyer Teatru Dramatycznego Wilgotnej Pani, obejrzałem na You Tube peregrynacje Wilgotnej Pani po Polsce. No robi wrażenie, nie powiem. Sztuka przez duże " S " I jakie oddziaływanie na zwykłego człowieka. Wyjmuję chleb z piekarnika, a tu taka niespodzianka.

image

Tylko w przeciwieństwie do Wilgotnej Pani, moja jest chrupiąca. Prawdziwa sztuka broni się sama. I na swój sposób zinterpretuję wypowiedź prezydenta Trzaskowskiego - nie będzię się nam wojewoda mazowiecki wtrącał w waginę. 

image

Wilgotna Pani błogoslawi łany zbóż. Z tego będzie chleb. 



Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura