Siukum Balala Siukum Balala
495
BLOG

Berlinale 2018

Siukum Balala Siukum Balala Film Obserwuj temat Obserwuj notkę 48

image

Festiwalowa maszyneria ruszyła. Wszystko z wielką pompą, wszystko nowiutkimi samochodami pewnej  firmy z Ingolstadt. Gwiazdy wysiadały, dziewczyny piszczały, a " regulirowszczyce " jak przed laty pokrzykiwały - weiter ! weiter ! schnelle ! schnelle ! 

image


image


Chodziło o to żeby te auta nie grzały motorów przed pałacem festiwalowym, bo wiadomo  ekologia i klimat się ociepla. Poza tym auta musiały jechać po następne i następne gwiazdy. Ja oczywiście nie napiszę żadnej recenzji, bo zrozumiałem wreszcie rolę krytyka, który jak sama nazwa wskazuje wcale nie jest od krytykowania filmu.

image


Krytyk to ważne ogniwo między twórcami, a widzem. Krytyk ma zachęcić do obejrzenia filmu, tu musi być symbioza z twórcami. Krytyk - jako osoba posiadająca większą wiedzę - musi widzowi objaśnić to i owo. Musi powiedzieć jakich to środków artystycznego wyrazu użył twórca i dlaczego. Musi wskazać jakieś odniesienia i metafory, czy jak się to nazywa. A ja co ? napisałem w ubieglym roku swoją pierwsza recenzję filmu " Pokot " i chyba film położylem. Bo cóż to jest te 400 tysięcy widzów z ogonkiem. A film był ciekawy, otwierał nową estetykę w kinie, oraz łączył gatunki, a ja tego nie wiedziałem i wyszło jak wyszlo. To jednak i tak dobry wynik, bo film córki pani Agnieszki Amok obejrzało chyba około 200 tysięcy widzów. Na szczęście ja do tego filmu się nie dotykałem i recenzji nie napisałem. To musiał zrobić ktoś inny. 

Zatem w tym roku recenzji nie będzie, bo pisać nie ma o czym, a poza tym pani Agnieszki wcale tam nie było, czego mocno żałuję. Na tym kończę tą krótką  relację z okolic Potsdamer Platz, bo ja naprawdę nie mam czasu żeby się zajmować głupstwami, kiedy tyle rzeczy się wokół mnie dzieje. 


image


image


image


image


image








Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura