Naftali Bennett
Naftali Bennett
Republikaniec Republikaniec
3538
BLOG

Oświadczenie Naftali Bennetta, ministra edukacji Izraela

Republikaniec Republikaniec Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 157

"Rząd Polski odwołał moją planowaną wizytę, ponieważ wspomniałem o odpowiedzialności Polaków za zamordowanie około 200 tys. Żydów w czasie Holokaustu.

Oto moja odpowiedź:

Krew Żydów polskich krzyczy z ziemi i żadne prawo tego nie uciszy. Przyszłe pokolenia muszą wyciągnąć z tego ważną lekcję z Zagłady naszego narodu a ja dołożę wszelkich starań, aby lekcja ta została przyswojona. Ta decyzja polskiego rządu będzie miała duży wpływ na lekcję płynącą z Holokaustu nawet, jeżeli polski rząd chciał osiągnąć coś zupełnie innego.

Obozy zagłady w Polsce zostały zbudowane i były prowadzone przez Niemców. Nie wolno im pozwolić na uniknięcie odpowiedzialności za te czyny. Jednakże wielu Polaków na całym obszarze ich kraju donosiło, wydawało i uczestniczyło w zamordowaniu ok. 200 tys. Żydów podczas Holokaustu i po jego zakończeniu. Zaledwie kilka tysięcy Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata narażało swoje życie, żeby ich ratować. Taka jest prawda.

 Zgodziłem się wziąć udział w dialogu opartym na prawdzie. Polski rząd postanowił uniknąć tej prawdy. Żadna ustawa nie zmieni przeszłości.
Jako minister edukacji państwa żydowskiego będę twardo obstawał przy stanowisku, że nie wolno mi iść na kompromis w sprawie szacunku dla pomordowanych. Am Israel Hai! Naród żydowski żyje!"


Lekturę tego tekstu polecam wszystkim użytkownikom Salonu 24, zwłaszcza tym, którzy najgłośniej biadają nad szkodami jakie zmiana ustawy o IPN poczyniła w dialogu z Izraelem i środowiskami żydowskimi w innych krajach.

Powiedział  to człowiek, który podczas wojny w Libanie w 1996 roku swoimi nieautoryzowanymi przez dowództwo działaniami spowodował masakrę -  śmierć pod ostrzałem artyleryjskim ponad 100 cywilnych uchodźców obozujących na terenie posterunku sił pokojowych ONZ w Kfar Kana. Nigdy nie stanął przed sadem, nigdy też nie uznał swoich ówczesnych działań za błąd.


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka