Borek skomentuje mecze Lewandowskiego w nowym medium. Czym jest Viaplay?

Nowym komentatorem Viplay został Mateusz Borek. Fot.: Instagram/Mateusz Borek
Nowym komentatorem Viplay został Mateusz Borek. Fot.: Instagram/Mateusz Borek
Na początku sierpnia uruchomiona zostanie nowa platforma streamingowa w Polsce. Viaplay pokazywać będzie m.in. mecze Bayernu Roberta Lewandowskiego. Do redakcji dołączył jeden z najbardziej znanych komentatorów sportowych w kraju Mateusz Borek.

Borek o nowym pracodawcy poinformował za pośrednictwem swoich mediów społecznościowych. W emocjonalnym nagraniu oznajmił fanom, że dołącza do nowego projektu, jakim jest w Polsce Viaplay. Komentator zacytował klasyka znanego z filmu "Forrest Gump": "Życie jest jak pudełko czekoladek". I dodał: "Ja trafiłem na ulubioną".

Nowe medium w Polsce

Właścicielem platformy streamingowej Viaplay jest szwedzka Grupa NENT założona w 2018 roku. Medium ma już ponad 3 mln 200 tys. wykupionych subskrypcji na świecie. Działa na terenie Litwy, Łotwy i Estonii, od sierpnia w Polsce, a w przyszłości także w USA i Holandii.

W naszym kraju medium będzie dostępne za pośrednictwem serwisu viaplay.pl i odbierać go będzie można m.in. poprzez urządzenia mobilne i konsole, ale też w telewizji. Grupa NENT podpisała umowę z operatorem UPC.

Oprócz meczów piłkarskich, w tym z udziałem naszego najlepszego piłkarza Roberta Lewandowskiego, na platformie oglądać będzie można seriale, filmy czy programy rozrywkowe, takie jak znany polskiemu widzowi z emisji kilkanaście lat temu w TVP "Ford Boyard".

Czytaj także:

Znani komentatorzy w Viaplay

Polską redakcję Viaplay pokieruje Paweł Wilkowicz, który dotychczas był redaktorem naczelnym portalu sport.pl. Już udało mu się zgromadzić solidne grono bardzo znanych komentatorów i dziennikarzy. To przede wszystkim wspomniany Borek, który komentował ostatni finał piłkarskich mistrzostw Europy w TVP, ale także Rafał Wolski, Michał Zachodny czy Tomasz Urban. Ekspertem będzie były reprezentant Polski Radosław Gilewicz.

Od 2023 roku platforma transmitować będzie także wyścigi Formuły 1.

Internet wyprze telewizję?

Coraz popularniejsze, również w Polsce, staje się oglądanie filmów i wydarzeń sportowych w Internecie, zamiast w telewizji. Wystarczy wspomnieć, że NENT - właściciel platformy Viaplay - zanotował w minionym kwartale wzrost przychodów do 3,07 mld koron szwedzkich.

Filmy i seriale na Netflixie czy HBO, to już dla polskiego konsumenta chleb powszedni, ale coraz lepiej wyglądają wyniki oglądalności meczów piłkarskich w sieci. Podczas EURO 2020 padały rekordy w serwisie TVP Sport podczas spotkań Polaków.

DS

Polecamy:

Lubię to! Skomentuj1 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura