PAP
PAP

Radość w sztabie KO. Tusk: Jestem najszczęśliwszym człowiekiem

Redakcja Redakcja Wybory Obserwuj temat Obserwuj notkę 77
"Jestem dzisiaj najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi" - stwierdził lider KO Donald Tusk. Były premier na gorąco skomentował sondażowe wyniki wyborów z siedziby swojego sztabu. Wiele wskazuje na to, że koalicja KO+3D+Lewica może liczyć na 246 głosów w przyszłym Sejmie.

Donald Tusk: Jestem najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi

"Jestem dzisiaj najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi" - stwierdził lider KO. "Ja wiem, że nasze marzenia były jeszcze ambitniejsze, ale powiem wam, że jestem od wielu lat politykiem, jestem sportowcem i nigdy w życiu nie byłem tak szczęśliwy z tego niby drugiego miejsca" - powiedział. "Wygrała Polska, wygrała demokracja. Odsunęliśmy ich od władzy" - dodał.

Zaznaczył, że jeszcze rok temu nikt nie wierzył w wygraną, a trzy miesiące temu nikt nie był jej pewny. Jak podkreślił Tusk, "ten wynik może być jeszcze lepszy, ale dzisiaj już możemy powiedzieć: to jest koniec tego złego czasu, koniec rządów PiS".


Podziękował wszystkim wyborcom KO. "Daliście wielką rzecz sobie, Polsce, swoim rodzinom" - powiedział. Pogratulował także innym partiom opozycyjnym ich wyniku.

"Zrobiliśmy razem wielką rzecz. Wygraliśmy wolność, wygraliśmy demokrację, wygraliśmy naszą kochaną Polskę" - wskazał. Ocenił, że "to jest jeden z najpiękniejszych dni polskiej demokracji" i stwierdził, że dzisiejszy dzień przejdzie do historii Polski jako "dzień jasny, jako dzień, który otwiera nową epokę - odrodzenie naszej Rzeczpospolitej".


Exit Poll: PiS wygrywa, ale nie ma większości w Sejmie

PiS wygrało niedzielne wybory do Sejmu z wynikiem 36,8 proc. Koalicja Obywatelska zdobyła 31,6 proc., Trzecia Droga - 13 proc., Lewica - 8,6 proc., a Konfederacja - 6,2 proc. Wszystkie te komitety uzyskały mandaty poselskie - wynika z sondażu Ipsos.

Prawo i Sprawiedliwość zdobyło 200 mandatów, Koalicja Obywatelska - 163, Trzecia Droga - 55, Lewica - 30 , Konfederacja - 12 - wynika z sondażu Ipsos.

Oznacza to, że koalicja KO+3D+Lewica może liczyć na 246 głosów w przyszłym Sejmie.


MB

Fot. Lider KO Donald Tusk. Źródło: PAP/Radek Pietruszka

Czytaj dalej:



Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka