na zdjęciu: jeden ze sklepów sieci Pepco. Zdjęcie ilustracyjne. fot. PAP/Albert Zawada
na zdjęciu: jeden ze sklepów sieci Pepco. Zdjęcie ilustracyjne. fot. PAP/Albert Zawada

Katastrofa popularnej sieciówki. Połowa sklepów do likwidacji, co dalej?

Redakcja Redakcja Handel Obserwuj temat Obserwuj notkę 15
Popularna sieć Pepco ogłosiła upadłość swojej niemieckiej spółki i rozpoczyna szeroką restrukturyzację. Firma, która miała ambitne plany rozwoju w Europie Zachodniej, teraz skupia się na ratowaniu rentownych placówek. Z 64 sklepów w Niemczech aż 28 zostanie zamkniętych, a część pracowników straci zatrudnienie.

Pepco pod presją konkurencji i strat. Niemiecka spółka ogłasza upadłość

Zarząd Pepco Germany złożył w berlińskim sądzie wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego. Spółka od lipca działa w trybie ochronnym, przygotowując plan restrukturyzacji mający poprawić jej sytuację finansową. Sieć zatrudnia obecnie około 500 pracowników i prowadzi 64 sklepy na terenie Niemiec – wszystkie wciąż działają, choć niektóre tylko tymczasowo.

„Sieć Pepco w Niemczech od początku borykała się z wyzwaniami. Od wejścia na rynek w 2022 roku przynosi straty, dlatego zdecydowaliśmy się na głęboką restrukturyzację” – poinformowała spółka w komunikacie. Na czele procesu stanął Christian Stoffler, nowy Chief Restructuring Officer, który ma nadzorować przebieg naprawy.

Problemy Pepco w Niemczech wynikają głównie z silnej konkurencji – sieci Action i Tedi skutecznie przyciągają klientów niższymi cenami i większą rozpoznawalnością.


Wyprzedaże likwidacyjne w Pepco. 28 sklepów zniknie do 2026 roku

Pepco zapowiedziało zamknięcie 28 sklepów w Niemczech do końca stycznia 2026 roku. Jak wynika z oficjalnego komunikatu, decyzję podjęto z powodu „braku perspektyw ekonomicznych” dla części lokalizacji. W wybranych placówkach ruszą wyprzedaże likwidacyjne, które rozpoczną się już w październiku.

Choć Pepco nie ujawniło pełnej listy zamykanych punktów, wiadomo, że sklepy w Oberhausen i Stuttgarcie mają kontynuować działalność. Według informacji niemieckiego serwisu HNA.de, proces zamykania będzie stopniowy i ma zakończyć się w 2026 roku.

Restrukturyzacja obejmie także redukcję zatrudnienia – zwolnienia dotkną 165 z 500 pracowników.


Nowa strategia Pepco: mniej sklepów, większa efektywność

Po zakończeniu restrukturyzacji Pepco planuje utrzymać w Niemczech 36 sklepów, uznanych za najbardziej rentowne. Celem firmy jest stworzenie bardziej elastycznej i odpornej struktury operacyjnej, która pozwoli konkurować z liderami rynku.

– Nowa organizacja Pepco w Niemczech to istotny krok w stronę trwałej rentowności, opartej na efektywności i odporności operacyjnej – podkreślił Christian Stoffler.

Pepco działa obecnie w 18 krajach i posiada łącznie ponad 4000 sklepów. Jeszcze w 2023 roku firma zapowiadała ambitną ekspansję w Niemczech – nawet do 2000 placówek. Jednak rosnące koszty, presja konkurencji i słabe wyniki sprzedażowe zmusiły sieć do rewizji planów. Restrukturyzacja ma pozwolić Pepco utrzymać obecność na niemieckim rynku, choć w znacznie mniejszej skali.


Z tego artykułu dowiedziałeś się:

  • Dlaczego Pepco ogłosiło upadłość swojej niemieckiej spółki
  • Ile sklepów Pepco zostanie zamkniętych w ramach restrukturyzacji
  • Kiedy rozpoczną się wyprzedaże likwidacyjne w niemieckich sklepach Pepco
  • Jak wygląda nowa strategia Pepco po ograniczeniu ekspansji w Niemczech


na zdjęciu: jeden ze sklepów sieci Pepco. Zdjęcie ilustracyjne. fot. PAP/Albert Zawada

Redakcja

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj15 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (15)

Inne tematy w dziale Gospodarka