Pogrzeb Kornela Morawieckiego. fot. PAP
Pogrzeb Kornela Morawieckiego. fot. PAP

Pogrzeb Kornela Morawieckiego. Wdowa po Olszewskim: Spocznie obok mojego męża

Redakcja Redakcja Kornel Morawiecki Obserwuj temat Obserwuj notkę 118

Bardzo szanowałam Kornela Morawieckiego, był z niego dobry, wspaniały człowiek. Mój mąż bronił go w procesie za komuny. I cieszę się, że ten wspaniały człowiek spocznie obok mojego męża na Wojskowych Powązkach - powiedziała w rozmowie z Super Expressem wdowa po Janie Olszewskim, Marta Olszewska. 

Po godz. 12 w Katedrze Polowej Wojska Polskiego rozpoczęła się msza pogrzebowa marszałka seniora Sejmu VIII kadencji Kornela Morawieckiego, ojca premiera Mateusza Morawieckiego. W nabożeństwie poza szefem rządu z rodziną udział bierze m.in. prezydent Andrzej Duda.

W Katedrze Polowej WP obecni są też m.in. marszałkowie Sejmu Elżbieta Witek i Senatu Stanisław Karczewski, prezes PiS Jarosław Kaczyński, wicepremierzy Jarosław Gowin i Piotr Gliński, prezes Trybunału Konstytucyjnego Julia Przyłębska, ministrowie, parlamentarzyści, przedstawiciele wojska. 

Po zakończeniu mszy, o godz. 15 na Cmentarzu Wojskowym na Powązkach będzie miała miejsce ceremonia pogrzebowa. Pogrzeb będzie miał charakter państwowy. 

Zmarły w poniedziałek marszałek senior Kornel Morawiecki spocznie obok swojego obrońcy z czasów PRL, mecenasa i późniejszego premiera Jana Olszewskiego.

- Bardzo szanowałam Kornela Morawieckiego, był z niego dobry, wspaniały człowiek. Mój mąż bronił go w procesie za komuny. I cieszę się, że ten wspaniały człowiek spocznie obok mojego męża na Wojskowych Powązkach - wyznała w rozmowie z gazetą wdowa po Janie Olszewskim, Marta Olszewska.

Zobacz: Polacy żegnają marszałka seniora Kornela Morawieckiego

Kornel Morawiecki, działacz opozycji demokratycznej w PRL, przywódca "Solidarności Walczącej", marszałek senior Sejmu VIII kadencji, zmarł w poniedziałek. Miał 78 lat.

KJ

Zobacz galerię zdjęć:

Pogrzeb Kornela Morawieckiego. fot. PAP
Pogrzeb Kornela Morawieckiego. fot. PAP Pogrzeb Kornela Morawieckiego. fot. PAP Pogrzeb Kornela Morawieckiego. fot. PAP Pogrzeb Kornela Morawieckiego. fot. PAP Pogrzeb Kornela Morawieckiego. fot. PAP Pogrzeb Kornela Morawieckiego. fot. PAP

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka