CBC Hard working Israeli farmers
CBC Hard working Israeli farmers
Eternity Eternity
494
BLOG

Czy Sharon powinien oddać Gazę?

Eternity Eternity Izrael Obserwuj temat Obserwuj notkę 18


Będę okrutny podając fakty. Co dla społeczeństwa światowego zrobili muzułmanie? I najważniejsze, co zrobią obecnie? Nikłe wyniki, czy raczej ich brak? Dlaczego, tak się dzieje? Kiedy Ariel Sharon zdobył się na oddanie Gazy Palestyńczykom popełnił harakiri, twierdziło wielu specjalistów. Ten przepiękny kawałek ziemie był zadbany, pieszczony, utyrany w pocie czoła, aby Żydzi mogli oddać Izraelowi zaciągnięte pożyczki i wreszcie żyć godnie. Po kilku latach nikt tych terenów nie mógł poznać. Był – jak się mówi ‘bród i smród’, a ludzie żyli z Zachodniego podatnika. Po objęciu władzy przez Hamas jego jedynym celem było zniszczyć Izrael, czytaj Żydów.

image


Opowiada mój dobry kolega kanadyjski Palestyńczyk zamożny człowiek, właściciel kilku hoteli.
-, Kiedy w 1995 r. dowiedziałem się ze Gaza jest wolna i potrzebuje budowy nowego tworu politycznego, zabrałem ze sobą adwokata i pojechałem. Przedstawiłem mój plan ówczesnym władzą. Chce budować siec hoteli i ośrodków rekreacyjnych nad morzem. Początkowo byli zachwyceni. Z nadzieja wróciłem do Kanady, wynająłem zespól architektów, inżynierów. Po 6 miesiącach byłem gotowy, wróciłem do Gazy chcąc zrealizować mój projekt.
Po tygodniu okazało się, ze oni maja w ‘nosie’ odbudowe kraju, polepszenia życia mieszkańcom. Na szczęście dawni przyjaciele mnie ostrzegli. Wracaj do domu, tu nie ma miejsca dla ciebie.
Już potem, kiedy Hamas doszedł do władzy i ogłosił ze jego celem jest zniszczyć Izrael zrozumiałem swoja naiwność.

Dlaczego Izrael jest najlepszy w rolnictwie?

Uprawy. Ze względu na różnorodność gruntów i klimatu w całym kraju, Izrael jest w stanie uprawiać szeroką gamę roślin. Uprawy polowe uprawiane w kraju obejmują pszenicę, sorgo i kukurydzę. Na 215 000 hektarów ziemi uprawia się tego rodzaju rośliny, z czego 156 000 hektarów to uprawy ozime.
image

A co wnieśli Żydzi do nauki, kultury?

Nauka i technologia w Izraelu to jeden z najbardziej rozwiniętych sektorów tego kraju. W 2015 r. Izrael wydał 4,3% swojego produktu krajowego brutto (PKB) na badania i rozwój cywilny, co stanowi najwyższy wskaźnik na świecie. W 2019 r. Izrael został sklasyfikowany jako piąty najbardziej innowacyjny kraj na świecie w rankingu Bloomberg Innovation Index.

Prosimy o konstruktywne komentarze z zachowaniem szacunku do wypowiadających się osób i ich poglądów.

CD:
https://www.tygodnikprzeglad.pl/szaron-odlacza-gaze/

Zobacz galerię zdjęć:

Britannica
Britannica
Eternity
O mnie Eternity

Try to be Meraki, - means “to do something with soul, creativity, or love”

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka