fot. P. Beym
fot. P. Beym
Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki
810
BLOG

Po negocjacjach europejskich. PiSowski "sukces inaczej"

Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki UE Obserwuj temat Obserwuj notkę 16

PiS jako sukces przedstawia to, że nikt z Grupy Wyszehradzkiej nie otrzymał ważnego stanowiska, a Frans Timmermans najprawdopodobniej będzie nadal wiceszefem Komisji Europejskiej. To jest sukces rozumiany dużo bardziej "inaczej" niż ja jestem "sprawny inaczej", a osoby LGBT "kochają inaczej"...

Jestem osobą niepełnosprawną. A o osobach niepełnosprawnych często zwykło się mówić "sprawni inaczej". 

 Nie lubię tego określenia. Bo na przykład moja niepełnosprawność jest oczywista, a w czym niby miałbym być sprawniejszy od innych z samego faktu, że osobą niepełnosprawną jestem? Tak samo mówi się o osobach LGBT. Że "kochają inaczej". Jak niby to rozumieć?

No i kiedy patrzę na najnowsze doniesienia z unijnej areny i na wypowiedzi premiera Morawieckiego, to mam wrażenie że PiSowski rząd właśnie odniósł zwycięstwo. "Zwycięstwie inaczej". 

No to przypomnijmy. Oto 10 lat temu Jerzy Buzek został szefem Parlamentu Europejskiego. Oto 5 lat temu Donald Tusk został szefem Rady Europejskiej. Czy dziś jakiś Polak objął podobną funkcję? Szefem Komisji Europejskiej została Niemka, szefowa Europejskiego Banku Centralnego Francuzka, szefem Rady Europejskiej Belg, a "Ministrem Spraw Zagranicznych Unii Europejskiej" Hiszpan. 

Przez ostatnie dni słyszeliśmy jak to Grupa Wyszehradzka nabiera na znaczeniu. Czy jakiś przedstawiciel państwa z Grupy Wyszehradzkiej otrzymał jakieś stanowisko? Bo ja tego nie widzę. PiS jako sukces przedstawia to, że nikt z Grupy Wyszehradzkiej nie otrzymał ważnego stanowiska, a Frans Timmermans najprawdopodobniej będzie nadal wiceszefem Komisji Europejskiej. To jest sukces rozumiany dużo bardziej "inaczej" niż ja jestem "sprawny inaczej", a osoby LGBT "kochają inaczej"..,


Tu polityka zaczyna swój dzień: www.300polityka.pl

Poznań 2.0 – najważniejsi w jednym miejscu – bo informacja nie musi być nudna

http://miastopoznaj.pl/

Wielkopolski Portal Osób Niepełnosprawnych – www.pion.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka