Festyn rodzinny w Głuponiach, 27.7.2019, fot. M. Turgunaliev.
Festyn rodzinny w Głuponiach, 27.7.2019, fot. M. Turgunaliev.
Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki
1233
BLOG

Głuponie. Przed kampanijna nauka dla opozycji

Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki Wybory Obserwuj temat Obserwuj notkę 31

Mam nadzieję, że szykujące się do wyborów partie polityczne, zwłaszcza te, chcące zdobyć władzę, wyciągną wnioski z mojej dzisiejszej wizyty w Głuponiach, leżących – podkreślam to raz jeszcze - w zachodniej Wielkopolsce.

Byłem dzisiaj na festynie rodzinnym w moim okręgu wyborczym. W miejscowości Głuponie, leżącej w niewielkiej gminie Kuślin, które to Głuponie liczą 608 mieszkańców. Przypominam, że jest to zachodnia Wielkopolska. Czego się w Głuponiach nauczyłem? Dowiedziałem.? Po prostu zrelacjonuję:
Po pierwsze: że w Polsce zaczęło się coś zmieniać.
Po drugie: że 500 + zlikwidowało w tej miejscowości biedę.
Po trzecie: że ci z Warszawy – chodziło o opozycję – mają nas za ludzi drugiej kategorii i nazywali nas biomasą (szczerze mówiąc nie pamiętam, żeby takie określenie padły gdzieś w europejskiej kampanii wyborczej po stronie opozycji, ale może mi ktoś przypomni?)

Po czwarte: że wyprzedano polskie zakłady i że chcemy bronić rodziny przed zagrożeniem LGBT. Po piąte: przyznano jednocześnie, że własność prywatna jest jednak lepsza od państwowej, obawiano się, że PiS zniszczy samorząd, ale pocieszano się, że do tego nie dojdzie i przyznano mi że w ciągu ostatnich 30 lat Polska odniosła znaczący sukces.

Po szóste: podkreślano, że rząd co obieca to da. Chwalono też ów rząd za walkę z korupcją, choć pewne zażenowanie wywoływał fakt, że nikt z oddających się jej złodziei jak dotąd nie siedzi.

Co do kwestii LGBT mieliśmy podobne zdanie choć różniła nas tu mocno ostrość sformułowań. Podobne zdanie mieliśmy co do 500 +, w innych sprawach ustaliłem z rozmówcami protokół rozbieżności.

Mam nadzieję, że szykujące się do wyborów partie polityczne, zwłaszcza te, chcące zdobyć władzę, wyciągną wnioski z mojej dzisiejszej wizyty w Głuponiach, leżących – podkreślam to raz jeszcze - w zachodniej Wielkopolsce.

Tu polityka zaczyna swój dzień: www.300polityka.pl
Poznań 2.0 – najważniejsi w jednym miejscu – bo informacja nie musi być nudna
http://miastopoznaj.pl/
Wielkopolski Portal Osób Niepełnosprawnych – www.pion.pl


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka