Modelki Victoria's Secret podczas pokazu. fot. Flickr
Modelki Victoria's Secret podczas pokazu. fot. Flickr

Nie będzie pokazu Victoria's Secret. Marka uwikłana w skandale na tle seksualnym

Redakcja Redakcja Moda i uroda Obserwuj temat Obserwuj notkę 12

Słynna marka bieliźniana Victoria’s Secret odwołała swój tegoroczny pokaz mody. Powodem jest spadek oglądalności w telewizji i nasilająca się krytyka show.

Koncern L Brands - właściciel marki Victoria's Secret odwołał tegoroczny pokaz, który organizowany był od połowy lat 90. Przez lata impreza była wielkim wydarzeniem w świecie mody. Szczupłe modelki ubrane w seksowną bieliznę i zmysłowe skrzydła prezentowały nową kolekcję marki. Transmisję z pokazu co roku można było obejrzeć w telewizji.

Pokazowi mody towarzyszyły występy największych gwiazd muzyki pop, m.in.: Stinga, Phila Collinsa, Spice Girls, Rihanny, Taylor Swift, Lady Gagi, Katy Perry czy Jaya-Z.

"Aniołkami" Victoria's Secret były największe nazwiska w branży, m.in.: Naomi Campbell, Heidi Klum, Claudia Schiffer, Alessandra Ambrosio czy Miranda Kerr, a także polskie modelki: Magdalena Frąckowiak, Monika Jagaciak, Kasia Struss i Anja Rubik. 

Anja Rubik
Anja Rubik brała udział w pokazie Victoria's Secret. fot. Flickr

Kontrowersje wokół marki Victoria's Secret

W ubiegłym roku pokaz Victoria's Secret miał najniższą oglądalność w historii. Nastąpiła też potężna fala krytyki, oskarżająca organizatorów o seksizm i zacofanie.

Na wizerunek firmy wpłynęły też ostatnie skandale. Szef marketingu firmy Ed Razak powiedział w wywiadzie dla "Vogue'a", że transseksualne modelki nie powinny brać udziału w pokazie, czym oburzył branżę modową.

Problemy wizerunkowe L Brands dotyczyły także przyjaźni między twórcą firmy, Lesem Wexnerem, a amerykańskim finansistą Jeffrey’em Epsteinem. Epstein zmarł w sierpniu w więzieniu, gdzie oczekiwał na proces w sprawie oskarżeń o przestępstwa natury seksualnej. Wexner twierdził, że Epstein jest jego doradcą. W 2007 roku rozstali się z powodu kłótni o pieniądze.

Zmieniające się nastawienie wpłynęło na sprzedaż i wynik finansowy marki. W trzecim kwartale bieżącego roku L Brands odnotowała stratę netto w wysokości 252 mln dolarów. Firma straciła klientów na rzecz konkurencyjnych firm takich jak Target, Kohl's, American Eagle i coraz liczniejszych start-upów.

Zobacz też: Skandal w brytyjskiej rodzinie królewskiej. Amerykanka Virginia Giuffre oskarża księcia Andrzeja o wykorzystywanie seksualne podczas spotkań zaaranżowanych przez Jeffreya Epsteina.

O seksaferze Jeffreya Epsteina pisał też Rafał Sroczynski:

Czarne chmury nad Olimpem. Szykuje się największy pedofilski skandal w historii.

"Książę i Pedofil". Ciemne chmury nad brytyjską monarchią.

Rihanna
Rihanna występowała podczas pokazu Victoria's Secret.
KJ

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości