quwerty quwerty
207
BLOG

Brednie wyznawców narracji MAK na temat braku bruzdy/impact point w Smoleńsku.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Ignorant  techniczny  Myth Buster  popełnił kolejną  bzdurną  notkę, w której wydaj mu sie iż wywodzi jakoby  80 tonowy  samolot

zderzający  sę  z miękką  glebą  jak najbardziej  mógł  nie zostawić śladu  takiego  zderzenia.

https://www.salon24.pl/u/mythbuster/1071026,brednie-smolenskie-brak-krateru


Chodzi   o tzw.  impact  point , bruzdę po uderzeniu  kadłuba, w terminologii  angielskiej "crater"  - po polsku  krater  to coś innego.

 

To link  do zdjęcia  z zasobów  Laska , które  obrazuje że  takiego  śladu  w ziemi nie   ma:

http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/f/2010-04/itwl/platowiec/20100411033.jpg


Oznacza  to,  że  samolot  nie  spadł na ziemię  w całości;

 jak jednoznacznie pokazała to symulacja  komputerowa  zderzenia  samolotu  Tu-154 z ziemią wg parametrów jak  w raporcie  MAK wykonana  przez  ekspertów  z NIAR  Wichita ( National Institute for Aviation Research - Wichita State University)  przy takim upadku  musiała  by powstać bruzda  o głębokości powyżej  1 m.


Ignorant  Myth Buster  przyrównuje  katastrofę  w Smoleńsku  do  katastrofy  Iła-62  w Lasach Kabackich.

Są to katastrofy  nieporównywalne:

1. Prędkość  Ił-62  -470 km/h.

2. Upadek na gęsty  las  (  powoduje to  amortyzację , czyli  spowalnianie  ruchu w pionie  i poziomie) ; tylko że  przy tak ogromnej prędkości  i ilości zderzeń  samolot  mógł  rozpaśc  sie  na  fragmenty  jeszcze  będąc nad  ziemią  przy czym spowolnienie  ruchu  mogło być  być  takie że prędkośc poziomaw chwili  zderzenia tych  fragmentów  z ziemią  nadal  była  ogromna  np. rzedu  300 i więcej   km/h a  prędkość  pionowa  niewielka-  rzędu  kilku m/s;  w takiej  sytuacji  nie mogła  powstać  głeboka  bruzda  i praktycznie nie było impact  point  ( punktu  pierwszego  uderzenia  kadłuba- gdyż  kadub wczesnie  uległ  dezintegracji)  ; następnie  fragmenty  kadłuba  dalej  sunęły  przez pełen  drzew  teren ulegaja dalszej  dezintegracji.


   Kompromitujące  wyliczanki  głębookości  krateru popełnił  profesor  astrofizyki  Paweł  Artymowicz, który  otrzymał  wynik  rzędu  kilkunastu cm !!!

http://pawelartymowicz.natemat.pl/153401,brakujcy-krater-po-tupolewie


 Profesjonalna  symulacja w programie  LS Dyna pokazała że  głębokość bruzdy   musiała by być powyżej  1m.

Moje  wcześniejsze  oszacowanie   tylko  na podstawie  porównań  z innymi  katastrofami  i  ogólnej  wiedzy  z fizyki:

to  ok 1  m głębokości.


Zobacz też:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/955745,brak-krateru-od-uderzenia-tu-154-w-smolensku-katastrofologia-porownawcza

https://www.salon24.pl/u/niegracz/862835,mak-lasek-artymowicz-przylapani-na-goracym-uczynku-krater-w-smolensku

..............


  Brak  odniesienia sie  w Raporcie  Laska do kwestii  braku  impact  point  jest  nie tylko nieprofesjonalne  ale także  może  świadczyć o celowym  pomijaniu  tego  faktu  , to jest  co najmniej  rażące  zaniedbanie.

Pan Lasek był szkolony w zakresie  metodyki  badań  katastrof  lotniczych i musiał  wiedzieć, że  wg  wytycznych  światowych  organizacji  lotnictwa  stwierdzenie  impact  point jest obowiązkiem badających  katastrofę ( ma to m.in znaczenie  w interpretacji  położenia  fragmentów

samolotu względem  punktu  pierwszego uderzenia, co może miec  znaczenia  dla  ustalania  przebiegu  katastrofy).


Any  damage  to  nearby  trees  and  foliage  should  be  photographed,  as  well  as  ground  scars from pieces of wreckage after the aircraft initial breakup. Photograph the impact point from a vantage point that is along  the  flight  path  of  the  aircraft

https://skybrary.aero/bookshelf/books/3708.pdf


Nawet w Mongolii o tym wiedzą..

    Preservation  of  impact  marks  is  very  important,  careful  note  should  be  made  of  all ground  marks  so  that  guard  arrangements  may  be  amended  where  necessary  to  provide additional security. e)    Ensure  that  all  aspects  of  the  wreckage  trail  are  preserved,  photographed  and  their description and location have been recorded.

http://aaib.gov.mn/wp-content/uploads/2018/12/Aircraft-Accident-Investigation-Procedure-Manual.pdf





 



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (2)

Inne tematy w dziale Polityka