Ja i paru innych blogerów z niejakim zaskoczeniem stwierdziło, że w wirniku sprężarki niskiego ciśnienia silnika nr 1 znajdującym się na wrakowisku w Smoleńsku, tkwi zwykła rurka stalowa - jakby wzięta z pobliskiego składowiska złomu czy warsztatu.
https://www.salon24.pl/u/niegracz/838711,jak-zespol-laska-rurke-ze-zlomu-wzial-za-czesc-tu-154
Z kolei wielu innych blogerów kategorycznie identyfikowało tę rurkę jako katalogową cześć silnika
najbardziej precyzyjnie uczynił to bloger Issak Wielki, Manek, Gross
https://twitter.com/IzaakGross/status/1081519915079733249
. po rosyjsku : bołt stiażnoj" ,
manek dobrze zidentyfikował na rysunku konstrukcyjnym ów bołt stiażnoj, jest tam numer katalogowy;
ale juz nie na zdjęciu z wrakowiska , gdzie tkwi w wirniku rurka ze złomu
Ileż napisano na temat owej rurki !!!
ile stworzono nudnych teorii na jej temat !!
https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/1072596,notka-ze-zlomu-w-dziale-katastrofa-smolenska
Pod powyższą notka wypowiedział się nawet sam profesor astrofizyki Paweł Artymowicz z Uniwersytetu w Toronto !!
*
Ze zdziwieniem skonstatowałem , że rozróżnienie między rurką "ze złomu" a cześcią nowoczesnego silnika odrzutowego przerasta przeciętnego i nieprzeciętnego inżyniera, doktora fizyki czy profesora !!
ba- nawet eksperta z Zespołu Laska !!!
jakie idiotyzmy urodziły się w głowach wyznawców narracji MAK ; w związku z tą rurką !!!
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1074942,kompromitacja-fizykow-wspierajacych-raport-mak-samoobrabiajaca-sie-rurka
****
Epilog.
W załączniku nr 4 do raportu Millera , pt.
w podpunkcie 4.10.2.2. od strony 660.
EKSPERCI omawiają zniszczenia silnika nr 1;
opisują i podają zdjęcia przedstawiające wirniki sprężarki niskiego ciśnienia...rozrzucone obok silnika nr 1
...
i cóż tam widzimy ???
2 ( słownie: dwa) bołty stiażnoje !!!
a w konstrukcji jest tylko 1 ( słownie : JEDEN)
pierwszy jest na zdjęciu 2
Zdj. 2.Widok silnika od strony dyszy z jego tarczą wirnika I st. sprężarki niskiego ciśnienia
https://zapodaj.net/197be538622f8.jpg.html
a drugi na zdjęciu 10
Zdj. 10.Tarcza z łopatkami SNC ( SNC- sprężarka niskiego ciśnienia)
https://zapodaj.net/b4ca1f005ba52.jpg.html
-- Oczywiście tylko zdjęcie nr 10 przedstawia tarczę z rurką konstrukcyjną
na zdjęciu nr 2 w wirniku tkwi jakaś rurka ze złomu czy warsztatu, która ktoś w jakimś celu wetknął w otwór tarczy wirnika.
Widać wyraźnie że tarcza wirnika została położona ludzką reką na wyrwanej z silnika prowadnicy powietrza.
https://zapodaj.net/16927cd91bc9a.jpg.html
Wyrwanie takiej prowadnicy to skutek działania ogromnych sił - prowadnica powietrza i tarcza wirnika po takim zdarzeniu nie byłyby razem.
Nie zniknęło:
http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/f/2010-04/itwl/silnik1/P1010242.JPG
http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/f/2010-04/itwl/silnik1/P1010495.JPG
***
Potwierdzenie przez pomiary.
https://zapodaj.net/c06d244c41a6e.jpg.html
jak widać po złożeniu zdjęć obie rurki mają w dobrym przybliżeniu taką samą średnicę zewnętrzną.
- Widać też, że te dwie tarcze pochodzą jakby z innych zdarzeń - tarcza pierwsza lśni w słońcu- tarcza druga cała uwalana w błocie.
Dziękuję za uwagę.
Ciekawostka:
notka o rurce cytowana na stronie prof. Dakowskiego
http://dakowski.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=24610&Itemid=100
**
rurka ściagająca wykonana jet ze stali 40HN2MA
stal chromowo-niklowa z vanadem i molibdenem
file:///C:/Users/HBT/AppData/Local/Temp/97626-206091-1-SM.pdf
Komentarze