Animela Animela
1146
BLOG

Patryk Jaki chce kary śmierci. Ja też. A Ty z kim się utożsamiasz? ...

Animela Animela Prawo Obserwuj temat Obserwuj notkę 75

Minister Patryk Jaki powiedział rzecz zupełnie oczywistą: dla zwyrodnialców, którzy brutalnie wielokrotnie gwałcą kobietę, nie powinno być litości (od siebie dodam, że TYM BARDZIEJ dla ludzkich bestii z Łodzi). Kara śmierci to jest adekwatna odpłata - ostatecznie, w Rimini kobieta też mogła umrzeć, i chyba nie swoim oprawcom zawdzięcza życie. Tortury? ... Jestem raczej za oddaniem sprawców w ręce innych zboczeńców - niech doświadczą tego, co ich ofiary. To normalne i oczywiste.

Dlaczego więc niektórzy czują empatię w stosunku nie do ofiary, tylko ... sprawcy?!!!

Mam swoją teorię. Patryk Jaki, ja czy wiele innych osób utożsamiają się z ofiarami gwałcicieli czy morderców. Wyobrażamy sobie, co te ofiary czuły przed śmiercią ... przez co przeszła kobieta z Łodzi, z Rimini - albo ci chłopcy, Mam swoją teorię. Patryk Jaki, ja czy wiele innych osób utożsamiają się z ofiarami gwałcicieli gwałcicieli czy morderców. Wyobrażamy sobie, co te ofiary czuły przed śmiercią ... przez co przeszła kobieta z Łodzi, z Rimini - albo ci chłopcy zgwałceni i zabici przez Trynkiewicza. W USA kiedyś był przypadek, gdy ośmioletni chłopiec został porwany przez dwóch pedofilów, wożony samochodem i przez wiele godzin gwałcony na wiele sposób. Nawet nie został zabity - po prostu nie wytrzymał takiej dawki miłości ... Patryk Jaki i ja wiemy, że - Boże nie dopuść - kiedyś możemy paść ofiarą przemocy. On, ja, ktoś z rodziny, przyjaciół, znajomych ...

Natomiast Andrzej Halicki czy Adam Buła (akurat na ich wypowiedzi natrafiłam) utożsamiają się ze sprawcą. Najwidoczniej w świecie jakiś impuls każe im troszczyć się o gwałcicieli i morderców, nie ich ofiary. Oczywiście, pójdę tropem brzytwy Ockhama, bo najprostsze wytłumaczenia zazwyczaj są prawdziwe: ten się utożsamia z mordercą i gwałcicielem, kto sam jest mordercą lub gwałcicielem. Albo, na ten przykład, ktoś z rodziny. Albo JESZCZE nie popełnił takiego czynu, ale BOI SIĘ, że kiedyś skłonności wezmą górę - i wtedy lepiej, żeby kara za brutalne zgwałcenie i zabójstwo była jak najniższa ...
Oczywiście nie mam pojęcia, ilu przeciwników kary śmierci to mordercy czy inni oprawcy, ale należy się z tym poważnie liczyć, że sporo - a to jednak zupełnie zmienia perspektywę, prawda? ...




Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka