Siukum Balala Siukum Balala
3384
BLOG

Niech żyje Margot !

Siukum Balala Siukum Balala Styl życia Obserwuj temat Obserwuj notkę 137

image

„ Chodzi mi o to, aby język giętki, powiedział wszystko, co pomyśli głowa…”

                                                                                      Juliusz Słowacki 


Od jakichś trzech lat moją ulubioną whiską jest " Queen Margot " Powody, że ta whiska jest moją faworytką są trzy. Pierwsza to relacja jakość / cena. Drugi to dostępność jedynie w sklepach gdzie nie ma górnych półek, więc przy moim wzroście ze zdejmowaniem z półki nie mam problemu. Gdybym miał te 170 cm jak wiceprzewodniczący PO, pewnie kupowałbym z wyższych półek. Ale ta Margotka jest w sam raz na moim pułapie. Trzeci powód jest językowy, ja dbam o polszczyznę, przestrzegam językowych zasad, a nawet wiem, w którym miejscu w Lublinie stał dom Mikołaja Reja. O tym, że w Zwoleniu pod pomnikiem mistrza z Czarnolasu zrobiłem sobie słitfocię to nawet nie wspomnę. Lubię język polski, język mój matczyny i nie lubię gwałtów na języku. 

Nie lubię gdy alkohol jest rodzaju męskiego, a konsument pod muchą pyta 

- Poproszę tą Johnnie Walker

albo

image

- Poproszę tego St Magdalene 

lub

- Poproszę tą " Chopin " 

Fakt, Chopin był trochę zniewieściały i mimozowaty, ale za to jego partnerka była kobietą z krwi i kości. Prawdziwy facet w spodniach. 

Kupując wódkę " Chopin " mówimy zawsze 

- Poproszę tego " Chopina " a jeśli jesteśmy niewykształceni z małego miasta, nigdy nie byliśmy w filharmonii to wystarczy jak powiemy " Szopena " 

Bo to jest rodzaj męski. 

Ja kupując Johnnie Walkera zawszę mówię 

- Poproszę tego  Johnnie Walkera 

image

a kupując " Queen Margot " zgodnie z zasadami język polskiego, zachowuję rodzaj żeński 

i mówię 

- Poproszę tę " Queen Margot " 

Bo to jest rodzaj żeński, a jak jest rodzaj męski to proszę " o tego Jacka Danielsa " 

Tak było do wczoraj, do wczoraj. Homofobiczny i transfobiczny dziennikarz z TVN24 pogwałcił wczoraj, w relacji z Krakowskiego Przedmieścia, wszelkie zasady przyzwoitości i zasady polszczyzny. Wbrew oczywistym faktom red. Paweł Łukasik stwierdził, że Margot jest rodzaju męskiego. 

I jak ja mam teraz kupować moją ulubioną whiskę ? 

Ja z kupnem wódki sobie jakoś poradzę, ale problem naprawdę nie jest błahy. 

Jak zachowa się stowarzyszenie przeciw homofobii kiedy sędzia zapyta 

- Czy oskarżony przyznaje się do winy ? 

Przed największym problemem stoją jednak polskie służby penitencjarne.

Gdzie umieścić Margot ? W areszcie dla mężczyzn ? Kto otarł się o kulturę więzienną ten wie o czym mówię. Jak można sobie wyobrazić wspólną, cotygodniową kąpiel osadzonych z osadzoną ? Brzana pod jedną celą z grypserą ? Będzie miał(a) szczęście jak zarządzą tylko derby

W areszcie śledczym dla kobiet ? Kto otarł się o żeńską kulturę więzienną ten wie... i wie co znaczą dziesiątki wyrzuconych spod cel obłych woreczków wypełnionych kaszą. Michał Sz. ( copyright TVN 24 ) taki cuwaks pod jedną celą z kobietami ? Nocy nie przeżyje. 

Problem jest bardzo poważny, nie tylko w aspekcie językowym. To jednak nie jest moje zmartwienie, mój świat jest prosty. Biorę kartę i idę kupić moją ulubioną whiskę 

" Queen Margot " 

Cheers ! 

PS. Największy jednak problem ma poszukujący Margot adwokat Michała Sz. 

Bez " łyskacza " ani rusz. Nie rozbierzesz. 


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości