Prezydent Andrzej Duda  wręczył Jarosławowi Gowinowi odwołanie z funkcji Wiceprezesa RM, Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii. Fot. KPRP
Prezydent Andrzej Duda wręczył Jarosławowi Gowinowi odwołanie z funkcji Wiceprezesa RM, Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii. Fot. KPRP

Prezydent Andrzej Duda wręczył dymisję Jarosławowi Gowinowi. Co mu przy tym powiedział?

Redakcja Redakcja Rząd Obserwuj temat Obserwuj notkę 121
Prezydent Andrzej Duda wręczył liderowi Porozumienia Jarosławowi Gowinowi akt odwołania z funkcji wicepremiera i ministra rozwoju, pracy i technologii.

-  Pracowaliśmy razem przez ostatnie 6 lat nad bardzo ważnymi dla Polaków zmianami w naszej rzeczywistości. Bardzo wiele z tych zmian, które zapowiadałem ja, które zapowiadały stronnictwa Zjednoczonej Prawicy zostało zrealizowanych - one działają, pomagają ludziom. Wreszcie, prowadzona jest polityka, która pokazuje, że można w sposób równy rozwijać nasz kraj. Były to dla Polski bardzo dobre lata. Współuczestniczył pan w tym procesie i chcę za to podziękować - mówił Duda podczas wręczania Gowinowi dymisji.

Polecamy:

Spotkania w cztery oczy nie będzie

Ale padły też mocne, gorzkie słowa:  - Dzisiaj nie umiem sobie odpowiedzieć na pytanie, czy stoi przede mną człowiek, który nadal chce realizować dobry program dla Polski, czy ktoś, kto postanowił zmienić front. To dla mnie trudna sytuacja - mówił prezydent do byłego ministra.

- Będę czekał i przyglądał się temu co się dzieje - dla mnie bardzo ważne jest to, aby obóz był cały, bo ja wierzę w to, że ten obóz jest w stanie wprowadzić zmiany w Polsce - mówił Duda.

- Jest mi przykro, nie kontaktował się pan ze mną, by szukać rozwiązania sytuacji. Z przyjemnością z panem porozmawiam, ale muszę zobaczyć, kogo do siebie zaproszę - dodał prezydent, dając do zrozumienia, że spotkania w cztery oczy dziś nie będzie, bo "ma bardzo ważne sprawy".

- Mam nadzieję, że spotkamy się za kilka tygodni z uśmiechem (...), że nie będzie pan częścią totalnej opozycji - powiedział prezydent.

Za co odwołano Gowina

Prezydent odwołał Gowina z rządu na wniosek premiera Mateusza Morawieckiego. Powodem dymisji - jak poinformował  rzecznik rządu Piotr Müller - było to, że Gowin oraz członkowie Porozumienia pracowali w niewystarczającym tempie nad projektami zawartymi w Polskim Ładzie oraz podejmowali "nierzetelne działania" dotyczące reformy podatkowej. Po dymisji zarząd Porozumienia podjął decyzję o opuszczeniu Zjednoczonej Prawicy.

ja

Czytaj także:

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka