Popularny samochód będzie produkowany w Polsce. Już niedługo

Redakcja Redakcja Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 25
Od 2027 roku Volkswagen będzie produkował modele Golfa w Poznaniu - potwierdza Volkswagen Polska.

Jest potwierdzenie od Volkswagena 

- Potwierdzam: w 2027 r. ruszy produkcja Volkswagena Golfa w fabryce w Poznaniu - przekazała rzecznik polskiej grupy niemieckiego potentata, Patrycja Kasprzyk magazynowi "Auto Świat". Jako pierwsza o produkcji Golfa w Polsce pisała "Rzeczpospolita". Jak przypomina "Auto Świat", Golf mógł być już kilka dekad temu produkowany w naszym kraju. W PRL "jedynka" w tym modelu oraz Garbus miały zrobić szał na rynku motoryzacyjnym, jednak postawiono na rodzimego Fiata 126 p, który z czasem stał się znakiem firmowym Polski. 

Nie wiadomo, w jakich wersjach silnikowych i nadwoziowymi powstanie w Poznaniu Golf. "Auto Świat" podaje, że Volkswagen Golf w obecnej wersji będzie można kupić do 2030 roku. W międzyczasie auto przejdzie zupełny lifting. Media twierdzą, że fabryka w Wolfsburgu już nie ma mocy przerobowych, by nadal produkować Golfa - stąd pomysł, by przenieść jej ciężar również do Polski. Nie ma mowy o produkcji od zera - do Wielkopolski zostaną wysłane pełen nadwozia, które następnie zostaną polakierowane w poznańskiej fabryce. - Nie planujemy ani zwiększać zatrudnienia, ani rozbudowywać fabryki, a jedynie dostosować ją na potrzeby produkcji Volkswagena Golfa - informuje "Auto Świat".  


Volkswagen w kryzysie

Niemieckie media podawały kilka dni temu, że niemiecki Volkswagen przechodzi przez potężny kryzys. Za mało zamówień i zbyt wysokie koszty: VW nie jest już konkurencyjny - twierdził szef marki Thomas Schaefer. - Sytuacja jest bardzo krytyczna - powiedział na spotkaniu z przedstawicielami związku IG Metall, co zacytowało "Die Zeit". 

Napływające zamówienia, szczególnie na samochody elektryczne, są poniżej oczekiwań grupy. Nie może być tak dalej, nie można się obejść bez "zauważalnych cięć". - Musimy zająć się krytycznymi kwestiami, w tym personelem - wskazywał Schaefer. 

Zarząd i rada zakładowa negocjują obecnie program zwiększenia efektywności, który ma przynieść łącznie dziesięć miliardów euro. "Jak wynika z komunikatu Schaefera zamieszczonego w firmowym intranecie, żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte", czytamy.

Oliver Blume, szef koncernu VW, postawił sobie za cel osiągnięcie rentowności na poziomie 10 procent do 2027 r., a podstawowa marka Volkswagen ma osiągnąć rentowność na poziomie 6,5 procent do 2026 r. Zysk operacyjny ma wzrosnąć o dziesięć miliardów euro - analizowało "Zeit".  

 

Fot. Volkswagen Golf/screen: YouTube/Autokult 

GW

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie