Dyrektor krakowskiego Teatru Bagatela idzie na urlop.
Dyrektor krakowskiego Teatru Bagatela idzie na urlop.

Dyrektor Teatru Bagatela oskarżany o molestowanie: Idę na urlop

Redakcja Redakcja Teatr Obserwuj temat Obserwuj notkę 13

Dzisiaj doszedłem do wniosku, że idę na urlop - powiedział Henryk Jacek Schoen, dyrektor krakowskiego Teatru Bagatela. Jest on oskarżany przez pracownice o molestowanie i mobbing.

Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, któremu podlega placówka, o podejrzeniach pod adresem dyrektora poinformował prokuraturę w Krakowie, która wszczęła w tej sprawie śledztwo. 

- Wpychanie języka do ust i uszu, lizanie po szyi i twarzy, całowanie, klepanie po pośladkach, obleśne seksualne nagabywanie - to oskarżenia, jakie co najmniej dziewięć kobiet stawia Henrykowi Jackowi Schoenowi. Reżyser i dyrektor Teatru Bagatela zaprzeczył zarzutom podaje TVN24. 

- Traktuje się mnie w tym momencie jak jakiegoś potwora, mimo że nigdy nie molestowałem ani nie mobbingowałem - powiedział Schoen dziennikarzom. Zarzuty stawiane mu przez pracownice teatru nazwał kłamstwami. 

Polecamy: Afera w Teatrze Bagatela. Aktorki oskarżają dyrektora o mobbing i molestowanie seksualne

Dyrektor Bagateli: Nigdy nie molestowałem

Nigdy nie molestowałam seksualnie pracownic ani kobiet współpracujących z teatrem, a także nie dopuszczałem się mobbingu – powiedział dyrektor Teatru Bagatela Henryk Schoen.

W specjalnym oświadczeniu dla mediów dyrektor Teatru Bagatela ocenił, że pismo, które pracownice przekazały prezydentowi Majchrowskiemu jest „jedynie narzędziem do uzyskania przez niektóre z podpisanych pod nim osób znacznie dalej idących celów”.

– Mam poczucie wielkiej niezasłużonej krzywdy, którą wyrządzono mnie i mojej Żonie. Będę bronić swojego dobrego imienia i swojej niewinności – napisał Schoen.

Jego żona, scenograf, Joanna Schoen podkreśliła: „Jestem żoną Jacka Schoena od 45 lat, znam go jeszcze z dwuletniego okresu narzeczeństwa. Wiem z całą pewnością, że te zarzuty są skandalicznie nieprawdziwe i zupełnie bezpodstawne”. 

Schoen oskarżany przez pracownice 

Pod koniec października pracownice Teatru Bagatela poinformowały prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego o niestosownym wobec nich zachowaniu dyrektora placówki. Majchrowski w poniedziałek złożył zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa nadużycia zależności służbowej. Do zawiadomienia Majchrowski dołączył pismo, które otrzymał od kobiet.

– Z tego pisma wynika, że dochodziło wielokrotnie - ze strony dyrektora Teatru Bagatela - do przekroczenia, zdaniem pokrzywdzonych, granic nietykalności i godności pracownic. Molestowanie, zdaniem pokrzywdzonych, miało charakter zarówno werbalny jak i fizyczny – powiedziała prokurator Mirosława Kalinowska-Zajdak. 

KJ

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura