fot. Piotr Łysakowski
fot. Piotr Łysakowski
Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki
698
BLOG

Fundusz Odbudowy, Lewica i Bartłomiej Wróblewski

Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki Sejm i Senat Obserwuj temat Obserwuj notkę 10

Że mnie Państwo z Lewicy wciąż mówią, że jeśli zagłosowałbym za kandydatem PiS na RPO to zrobię przysługę PiSowi, a tu proszę! Czyli jednak Lewica też uważa, że są sytuacje, w których głosowanie razem z PiSem nie musi być śmiertelnym grzechem?

Lewica dogadała się z PiSem w sprawie. głosowania nad Funduszem Odbudowy. Może jeszcze nie dogadała się do końca, ale prawie.

Spotkały ją za to głosy krytyki. Ja się aż tak nie oburzam. Zakładam, że chcieli dobrze, czyli chcieli zabezpieczyć się przed wydawaniem przez PiS tych środków „po uważaniu”. To nas łączy. Wszyscy tego chcemy. Czy lepszą metodą na to jest negocjować z PiSem, czy też przykładać mu pistolet do głowy jak chcieliśmy my? Czas pokaże. Mnie życie uczy, że Jarosław Kaczyński nie jest w stanie negocjować z kimkolwiek.

Uważałem i uważam, że najlepszym pomysłem było zmusić PiS do przyjęcia senackiego projektu ustawy „ O Agencji Spójności i Rozwoju”, autorstwa senatora Ujazdowskiego, którego to projektu byłem sygnatariuszem, razem z przedstawicielami innych ugrupowań tworzących senacką większość. Ten projekt zakłada, że premier, prezydent, sejm i senat oraz organizacje samorządowe będą miały tam swoich przedstawicieli. I to ta agencja będzie się zajmować wydawaniem tych środków. Projekt tej ustawy senackiej leży w sejmie. Trzeba byłoby go po prostu uchwalić. No, ale to chyba już teraz nieaktualne.

Przy okazji naszła mnie jednak pewna refleksja. I to z powodu tej refleksji w tytule tego wpisu pojawił się poseł Bartłomiej Wróblewski. Że mnie Państwo z Lewicy wciąż mówią, że jeśli zagłosowałbym za kandydatem PiS na RPO to zrobię przysługę PiSowi, a tu proszę! Czyli jednak Lewica też uważa, że są sytuacje, w których głosowanie razem z PiSem nie musi być śmiertelnym grzechem?

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka