PISF, CC BY 2.0 <https://creativecommons.org/licenses/by/2.0>, via Wikimedia Commons
PISF, CC BY 2.0 <https://creativecommons.org/licenses/by/2.0>, via Wikimedia Commons

Antek Królikowski nieuleczalnie chory. "Ludzie mnie postrzegają, że jestem naćpany"

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 20
Antek Królikowski w najnowszym odcinku "Przez Atlantyk" podzielił się z widzami swoją tajemnicą. Aktor od lat walczy z nieuleczalną chorobą - stwardnieniem rozsianym.

Antek Królikowski nie cieszy się ostatnio zbyt wielką sympatią opinii publicznej. Wszystko przez serię wpadek, które zaliczył w ciągu ostatniego roku. Cała Polska mówiła m.in. o tym, że młody Królikowski zdradza swoją ciężarną żonę - Joannę Opozdę. Czarę goryczy przelało jednak to, że aktor stwierdził, że świetnym pomysłem byłoby zorganizowanie widowiskowego show - walki sobowtórów Władimira Putina i Wołodymyra Zełenskiego.

Antek Królikowski nieuleczalnie chory

Mimo że aktor nie kryje się za bardzo ze swoim życiem prywatnym, jedną rzecz pozostawił dla siebie. Chodzi o chorobę, do której przyznał się niedawno w programie "Przez Atlantyk". Królikowski wyjawił, że kilka lat temu stwierdzono u niego stwardnienie rozsiane.

- Jak upadałem, wstawałem, otrzepywałem się i szedłem dalej. Nadal będę tak żył. Dopóki będę mógł. Zaczęło się wszystko od tego, że w 2016 roku zostałem poproszony w programie rozrywkowym. Pamiętam, na scenie nagle poczułem, że gdzieś z trzewi wychodzi coś do gardła aż do samego mózgu. Paraliż na całej lewej stronie twarzy. 6 grudnia na Mikołaja dostałem taki prezent w postaci diagnozy SM, czyli stwardnienie rozsiane. Nieuleczalna choroba centralnego układu nerwowego. No i żyję z tym. Ze świadomością tej diagnozy żyję od 2016. Staram się żyć aktywnie. Każdy zawsze traktował mnie naprawdę super fair. Nikt nie traktuje mnie jak chorego. Bo akurat to wszystko naprawdę jest w głowie, jeśli chodzi o SM. W głowie mam te ogniska zapalne, które są wygaszone przez leczenie, które stosuję co miesiąc w szpitalu - mówił w programie.

Królikowski "naćpany, czy pijany"?

Aktor również odniósł się w programie do komentarzy, które mu od lat towarzyszą. Widzowie nie raz sugerowali, że Królikowski może być pod wpływem środków odurzających.

- Mam to od lat, że ludzie postrzegają mnie, że "widać, że naćpany, że na*ebany" i tak mnie oceniają. Bywa to mega denerwujące, ale to tym bardziej, jeżeli już los tak chciał. To mam poczucie, że jestem to winien światu, żeby pokazać, że mimo choroby można żyć, mieć syna, spełniać się zawodowo. Można nawet przepłynąć Atlantyk. Można wszystko, tylko trzeba bardzo chcieć i mieć przy sobie dobrych ludzi - tłumaczył.

W dalszej części swojego wywodu Królikowski przyznał, że doskonale rozumie, że jego zachowanie nie powinno stanowić dla innych wzoru, zapewnił jednak, że cały czas stara się nad sobą pracować.

- Czuję, że to może być dla kogoś ważne. Nie jestem dobrym przykładem. Ale nikt mi nie odbierze tego, że każdego dnia walczę o to, żeby dobrze żyć i żeby być szczęśliwym człowiekiem i będę się starał to świadectwo dawać ludziom, dopóki żyję - mówił.

Czym jest stwardnienie rozsiane

Stwardnienie rozsiane to przewlekła, zapalna choroba ośrodkowego układu nerwowego. Wskutek choroby dochodzi do wieloogniskowego uszkodzenia tkanki nerwowej. 

Choroba ta jest nieuleczalna, a jej przebieg, nawet łagodny, może prowadzić do inwalidztwa.

Stwardnienie rozsiane. Objawy

Stwardnienie rozsiane może mieć różną postać, jednak do najczęstszych objawów zalicza się:

  • problemy ze wzrokiem (podwójne widzenie, oczopląs, osłabienie ostrości),
  • problemy z czuciem (mrowienie, drętwienie, uczucie kłującego bólu, objaw Lermitte'a),
  • zaburzenia równowagi i koordynacji ruchów,
  • zaburzenia ruchowe (niedowład, ciężkość kończyn),
  • przewlekłe zmęczenie,
  • depresja,
  • ból (neuropatyczny, psychogenny, zapalny lub mieszany),
  • zaburzenia snu,
  • zaburzenia funkcji zwieraczy (trudności w oddawaniu moczu lub stolca albo nietrzymanie moczu lub stolca), 
  • nadmierne nieprawidłowe napięcie mięśni,
  • zaburzenia seksulane,
  • trudności z koncentracją i zapamiętywaniem.

WP

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura