źródło: YouTube
źródło: YouTube

Żenujący spot reklamowy warszawskich biur. "Wiochometr rozwalił skalę"

Redakcja Redakcja Humor Obserwuj temat Obserwuj notkę 70
— Dwa lokale na osobnych księgach wieczystych — zachęca w kuriozalnym spocie reklamowym aktor odgrywający biznesmena. Słowa te przebijane są ujęciami na głęboki dekolt kobiety za biurkiem. Coś poszło nie tak. — Łamie kodeks etyczny Rady Reklamy zabraniający przedstawiania kobiet w sposób uprzedmiotawiający — mówi Eliza Rutynowska, arbitrzyni-referentka w Radzie Reklamy.

"Kup, kup, Bielany"

Reklama biura nieruchomości zawiera niemałą ilość żenujących i kontrowersyjnych elementów. Potencjalny klient zachęcany jest m. in. kobietą tańczącą na rurze, czy ujęciami pokazującymi głęboki dekolt kobiety znajdującej się za biurkiem. Do odbiorcy krzyczy. nawet papuga, nawołująca "Kup, kup, Bielany".

Spot jest przeładowany seksizmem. Zażenowanie widzów przyczyniło się do tego, że reklama ta szybko zyskuje na popularności.


Internauci zażenowani

— Reklamowanie biura wizerunkiem młodych kobiet, hajsem i drogim autem to upadek marketingowy — czytamy w komentarzach.

— Wiochometr rozwalił skalę - grzmi kolejny internauta. - Doskonałe dzieło. Marketingowo na pewno sztos! Cała branża filmowa ogląda z niedowierzaniem, że można coś tak słabego wypuścić. Czyli zrobiło robotę - wtóruje mu ironicznie następny. — pisze jeden z internautów.

Czytaj: Korwin-Mikke ma oddać władzę w partii. Kolejne przetasowania wewnątrz Konfederacji

Wbrew kodeksowi etyki Rady Reklamy

— Reklama ta w mojej opinii może łamać szereg zasad wymienionych w kodeksie etyki Rady Reklamy - przede wszystkim art. 2(1) kodeksu, który mówi o prowadzeniu reklamy w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami — przekonuje Eliza Rutynowska, arbitrzyni-referentka w Radzie Reklamy.

— Ponadto mamy art. 4, który zakazuje reklam dyskryminujących, a do takich należy ją zaliczyć. Należy się też zastanowić, czy tego rodzaju reklamy nie naruszają dobra dzieci i młodzieży w kontekście ich rozwoju psychologicznego - na to również zgodnie z kodeksem etycznym Rady Reklamy muszą zwracać uwagę reklamodawcy — mówi Rutynowska.

RB

Czytaj dalej: 


Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości