nudna-teoria nudna-teoria
796
BLOG

95; Katastrofa w Smoleńsku; Koniowi dorożkarza zniknęły z pola widzenia prawa fizyki

nudna-teoria nudna-teoria Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 132

Koniom w ruchu ulicznym zakłada się klapki na oczy by widziały tylko to co są w stanie ogarnąć i nie płoszyły się ruchem obok nich. I takim to koniem jest też Qwerty/Niegracz czy też Provoc. Tylko ten nasz salonowy koń, który jaki jest każdy widzi, sam sobie wybiera co chce widzieć i z zapałem godnym lepszej sprawy ogłasza wszem i wobec, że to co widzi nie pasuje do całościowego obrazu świata.

Ostatnia wizja świata widzianegio z klapkami na oczach przedstawiona została w notce

Zanik praw fizyki Newtona na .."kopiach" zapisów dot. ścieżki z "katastrofy" Tu-154.

a poprzednie wynurzenia w notce

Zanik praw fizyki Newtona nad Smoleńskiem - ścieżka cudów- c.d.


Niegraczyk z lubością ignoruje wpływ prędkości pionowej i kompleksowych zależności pomiędzy konfiguracją samolotu, kątami pochylenia i ataku, a prędkością postępową. Traktuje samolot jak wózek na równi pochyłej.

Czego nasz koń, jaki jest, każdy widzi, widzieć nie chce, to to, że wycinając z przytoczonego raportu

https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5422eab5e5274a131700001f/3-2009_G-THOF.pdf

Strona 14; dane FDR pominął kluczową dla tej analizy informację "AP ILS COUPLED".

Ten skromy, łatwy do przeoczenia, dla konia, zapis mówi nam, że w omawianym przypadku maszyna na ścieżce prowadzona była przez "automatycznego pilota" wg. wskazań systemu ILS. Jako, że ścieżka ILS jest prostą, samolot  automatycznie przechwycił ścieżkę i leciał po prostej, praktycznie po równi pochyłej.

W Smoleńsku sprawa była z punktu widzenia konia równie prosta. Z punktu widzenia woźnicy jest jednak zdecydowanie bardziej skomplikowana. W Smoleńsku to pilot kontrolował prędkość zniżania poprzez korektury kąta pochylenia zadanego "automatycznemu pilotowi". Procedura ta jest zalecana do schodzenia z wysokości przelotowej, ale na ostatniej prostej, z uwagi na zbyt małą dokładność i zbyt znaczne opóźnienia reakcji samolotu jest zabroniona.

Jak spojrzymy na ilustrację z notki Qwerty     

image

widzimy poniżej: "Ciąg silników  zmniejszył się z  poziomu  67,2% KND  do 33,8 KND  czyli  o  ok. siła  ciągu  spadła o ok 133800 N.(13Ton !!)
A prędkość na wykresie nie spada - nawet lekko rośnie."

Nie widzimy za to informacji o prędkości pionowej, która jest kluczowa do zrozumienia zagadnia. Ale co to konia obchodzi.


W temacie notkę napisał jeszcze bloger Gwant

Dynamika schodzenia samolotu TU154M w Smoleńsku po ścieżce

Blog ten nie służy do wyjaśnienia przyczyn smoleńskiej katastrofy, a jedynie do odmitologizowania związanych z nią zagadnień technicznych. - Wypowiedzi zawierające niewybredne ataki "ad personam", jak i słowa ogólnie uważane za "łacinę" mogą być usunięte bez względu na wartość merytoryczną; jedyne ograniczenie wolności wypowiedzi. Co zrobić by nie czytać bzdur? Polecam: YKW, Barbie, Flyga, AndrzejMat, Paes64, Ford Prefect, Wotur, jerzyk07, Zenon8228, Lord Sith

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka