Prof.Paweł Artymowicz gra nie fair na Salonie jako YKW - guru ignorantów z fizyki
Niegraczyk imion wielu znowu powtarza ja zacięta płyte te same, dawno wyjaśnione kłamstwa.
Temat palności elementów samolotu wykonanych z duraluminium , takich jak np. wręgi podłużnice. Wszyscy zwolennicy narracji MAK twierdza że są palne
Moja wzmianka odnosiła się bardzo ogólnie do stopów aluminium używanych w przymyśle motoryzacyjnym i lotniczym. Zostało to szeroko wyjaśnione w szeregu notek:
https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/922038,sprzatanie-kuwety-78-niegraczowy-zaplon-glowy
https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/915986,bialy-proszek-w-qwecie-czyli-echa-smolenskich-mitomanow
https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/912342,chamstwo-smolenskich-tchorzy
Moja notka na temat elementarnej aerodynamiki lotu po ścieżce - uzasadniona przykładami ; a dotyczyła tego że samolot w konfiguracji do lądowania , z wysunięta mechanizacją skrzydła i podwoziem , nie utrzyma się na ścieżce i będzie tracił prędkość.
Wspomniana notka jest oszustwem z dwóch podstawowych powodów.
1. PLF101 nie leciał po standardowej ścieżce, tylko o wiele bardziej stromo.
2. Użyty do porównaia przykład dotyczy maszyny z klapami wypuszczonymi na 45 stopni, podczas gdy PLF101 podchodził z klapami wypuszczonymi na 36 stopni.
Notka Maciaszczyk
https://www.salon24.pl/u/antyspisek/958602,bzdety-kuwety-lot-slizgowy
W komentarzu napisałem: "porównuje on konkretną fazę lądowania która w obu przypadkach zakończyła się katastrofą.
Za to to jego "porównywanie" ma jeden poważny mankament. Ze zdarzenia w Leningradzie nie jest dostępny raport i nie można bezpośrednio porównać kluczowych parametrów.
Poza tym, ostust Qwerty zataił, że w wiki, skąd czerpał informacje, stoi jak wół:
"В 13:04:30 на высоте 400 метров и на расстоянии 7 километров от ВПП при
приборной скорости 287 км/ч экипаж довыпустил закрылки на 45°,"
Co oznacza po polsku, że wypuścili klapy na 45°. Jak pamiętamy, polska załoga w Smoleńsku lądowała z klapami na 36°
Czyli oszust po prostu kolejny raz szuka smoleńskiego jelenia, nie uwzględniając tego faktu i związanych z tym oporów aerodynamicznych.
Warto w sumie ten rosyjski opis z WIKI przeczytać.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-154_%D0%B2_%D0%9B%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B5
Dokładnie te same błędy co w Smoleńsku w zakresie współpracy załogi.
Maszyna kraksuje w pozycji normalnej z przeciążeniem 4,5 g i łamie się na kilka fragmentów. itd."
Krater czy bruzda
https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/955788,gonienie-smolenskiego-kroliczka-kolejna-runda-wokol-krateru
z elementarnej wiedzy z fizyki i wytrzymałości materiałów wiadomo że to co koziołkuje to się nie rozpada-
No, chyba, że koziołkując trafi w przeszkodę (nie dla wrażliwych)
Tylko samoloty nie posiadają klatek bezpieczeństwa i poruszają się zdecydowanie szybciej.
itp. itd.
Blog ten nie służy do wyjaśnienia przyczyn smoleńskiej katastrofy, a jedynie do odmitologizowania związanych z nią zagadnień technicznych. - Wypowiedzi zawierające niewybredne ataki "ad personam", jak i słowa ogólnie uważane za "łacinę" mogą być usunięte bez względu na wartość merytoryczną; jedyne ograniczenie wolności wypowiedzi. Co zrobić by nie czytać bzdur? Polecam: YKW, Barbie, Flyga, AndrzejMat, Paes64, Ford Prefect, Wotur, jerzyk07, Zenon8228, Lord Sith
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka