Animela Animela
1811
BLOG

Szanowny Panie Ziemkiewicz ...

Animela Animela Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 35

"Jak uszanować kobiety w polszczyźnie" - mówiony felieton na youtube https://www.youtube.com/watch?v=s4JeGx4NZBQ

Publicysta Rafał Ziemkiewicz porusza temat, który jest mi bliski, mianowicie obniżania rangi zawodów przez ich "feminizowanie" (profesorka, dyrektorka). Nie polemizuję, bo zdanie mam identyczne. Kiedy jednak szanowny publicysta mówi, że Elżbieta II formalnie rzecz biorąc była królem, nie królową (owszem, zgadza się), choć to się kłóci z polską rzeczywistością, bo w Polsce nie było kobiety-króla, to mi wszystko opadło jak liście jesienią.

Na Lenina, panie redaktorze - a Jadwiga Andegaweńska?!!! Przecież Jadwiga była KRÓLEM Polski! Została koronowana na króla Polski! Fakt - zarówno jej współcześni, jak i ona sama, używali często formy "królowa", niemniej formalnie Jadwiga była KRÓLEM Polski.

Nie czepiałabym się, gdyby taką pomyłkę zrobił ktokolwiek inny, ale pisarz z pretensjami do wiedzy historycznej? Nie uchodzi!

Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura