Siukum Balala Siukum Balala
938
BLOG

13 kwietnia Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej

Siukum Balala Siukum Balala Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 52

image13 kwietnia Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej

Nigdy nie poznałem mojego stryja Władysława. Wszystkich czterech  braci ojca znałem, a jego jednego nie znałem. Wiedziałem jacy byli bracia mojego ojca, obserwowałem jak toczyło się ich życie, uczestniczyłem w nim. Mam w żywej pamięci relacje jakie między nami istniały. Wiem o nich wiele i oni wiedzą o mnie wiele. A o stryju Władysławie nie wiem nic. Nie wiem jak potoczyłoby się jego życie, co robiłby w życiu ? czy miałby dzieci, z którymi być może popalałbym papierosy ? może broiłbym, a może byłyby prymusami i nie w głowie byłoby im brojenie i popalanie " Sportów " pakowanych po 10 ? O to wszystko jestem uboższy, z powodu Zbrodni Katyńskiej, tragicznych dni z wiosny 1940 roku. 

Jednym ze skutków " brania w obronę " - przez Armię Czerwoną - mienia i życia bratniego narodu białoruskiego i ukraińskiego było zagarnięcie w niewolę ponad 10 tysięcy polskich oficerów. Jednym z wziętych w " plien " był mój stryj, ppor. Władysław H. Jemu nie było dane poznać mnie, ani mnie poznać jego. Leży gdzieś tam w katyńskiej mogile z przestrzeloną potylicą, a ręce ma skrępowane sowieckim sznurkiem.imageJedna z wielu  List Katyńskich. Razem 113 ludzi. Naczelnik Zarządu NKWD d/s jeńców wojennych, kapitan bezpieczeństwa państwowego Soprunienko. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka