KE zgodziła się na fuzję Discovery i WarnerMedia. Będzie nowy właściciel TVN

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 48
Komisja Europejska zgodziła się na połączenie amerykańskich koncernów Discovery i WarnerMedia. W ten sposób Grupa TVN będzie miała jeszcze większego właściciela.

Transakcja sfinalizowana w ciągu pół roku

- Zgoda Komisji Europejskiej to krok milowy do sfinalizowania naszej ogłoszonej transakcji z AT&T - powiedział David Zaslav, prezes i CEO w Discovery.

Discovery spodziewa się, że transakcja zostanie sfinalizowana w połowie 2022 roku. Potrzeba do tego jeszcze zgody walnego zgromadzenia akcjonariuszy tego koncernu, oraz - jak określono w komunikacie firmy - „dodatkowych, standardowych warunków, w tym zgód innych regulatorów”. Oznacza to też konieczność uzyskania zgody na rynku polskim od UOKiK.

Warner Bros. Discovery

Połączona firma będzie działać pod nazwą "Warner Bros. Discovery". Zaprezentowano też jej logo i hasło główne.

W logotypie Warner Bros. Discovery nazwa tej firmy jest zapisana złotą czcionką na tle nieba. Poniżej umieszczono stwierdzenie „the stuff that dreams are made of” („rzeczy, z których stworzono sny”) - to cytat z wyprodukowanego przez wytwórnię Warner Bros. klasycznego filmu „Sokół maltański” z 1941 roku.

image

Prezesem nowego podmiotu będzie David Zaslav. Rada dyrektorów nowej firmy ma składać się z 13 członków, początkowo sześciu zostanie powołanych przez AT&T, a sześciu (w tym Zaslav) przez Discovery.

Rozrywka pod jednym dachem

- Naszą wspólną wizją jest firma zajmująca się czystą rozrywką. Łącząca najbardziej cenione formaty na świecie z najlepszych gatunków programowych, w tym telewizji i filmów premium, animacji, światowego sportu i wiadomości, dzieci i rodzin, stylu życia — rozrywka pod jednym dachem - powiedział.

- Umowa łączy dwóch liderów rozrywki z komplementarnymi atutami w zakresie treści i pozycjonuje nową firmę jako jedną z czołowych globalnych platform streamingowych. Wesprze fantastyczny wzrost i międzynarodową ekspansję HBO Max oraz globalną obecność Discovery oraz pozwoli osiągnąć wydajność umożliwiającą tworzenie więcej wspaniałych treści, żeby dawać konsumentom to, czego chcą - przekonuje John Stankey w AT&T.

Chodzi o zmniejszenie zadłużenia

Połączenie Discovery i WarnerMedia ogłoszono w połowie maja. W nowej firmie większościowym akcjonariuszem będą obecni akcjonariusze AT&T z 71 proc. walorów. AT&T dostanie też 43 mld dolarów w gotówce, obligacjach i w formie zmniejszenia zadłużenia WarnerMedia. 29 proc. walorów połączonej firmy będzie należeć do obecnych akcjonariuszy Discovery.

Koncern powstały w efekcie fuzji będzie obecny w ponad 220 krajach i 50 obszarach językowych. Jego biblioteka wideo będzie liczyć ponad 200 tys. godzin.

WarnerMedia, Discovery i TVN

Do WarnerMedia należą przede wszystkim nadawcy telewizyjni CNN, HBO i Cartoon Network, a także wytwórnia filmowa Warner Bros. W połowie 2018 roku firma, wówczas działająca pod nazwą Time Warner została przejęta przez operatora telekomunikacyjnego AT&T za ok. 85 mld dolarów, z czego 42,5 mld dolarów w gotówce. Obecnie AT&T skupia się na rynku telekomunikacyjnym, zbiera środki na zakup częstotliwości do rozwoju sieci 5G.

Koncern Discovery w latach 2012-2015 roku przejął 100 proc. udziałów Eurosportu, a na początku 2018 roku za 14,6 mld dolarów kupił Scripps Networks Interacitve, ówczesnego właściciela Grupy TVN, płacąc 8,4 mld dolarów w gotówce, a resztę w swoich akcjach.

ja

Czytaj także:

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura