Mitshubishi ASX zdobył uznanie użytkowników. Od chwili wprowadzenia na rynek sprzedano ponad 330 tys. egzemplarzy. Jesienią zadebiutuje jego najnowsze wcielenie.
Nowe silniki w nowym Mitsubishi ASX
Nowy ASX będzie wyposażony będzie w pięć wariantów benzynowych i zelektryfikowanych układów napędowych, które opracowano specjalnie na rynek europejski. Wszystkie cechuje niskie zużycie paliwa i równie niska emisja CO2. ASX będzie trzecim SUV typu Plug-in Hybrid firmy Mitsubishi po Outlanderze PHEV i Eclipse Cross PHEV.
Podstawowym silnikiem jest unowocześniony turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,0 litra, który będzie dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Czytaj: Polacy rzucili się na drogie używane samochody. Niemieckie marki rządzą
Klientów wymagających większych osiągów powinna zadowolić jednostka turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,3 litra, współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).
ASX nowej generacji będzie pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, zasilanym w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV): łączącym jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów.
Plug-in Hybrid w nowym Mitshubishi ASX
Uzupełnieniem oferty będzie wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV, czyli silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi, zasilanymi akumulatorem o pojemności 10,5 kWh, jest rozwiązaniem stosowanym wyłącznie w ramach Sojuszu w segmencie B pojazdów typu SUV, a nowa generacja Mitsubishi ASX idzie tym samym w ślady modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV w segmencie pojazdów łączących technologię PHEV i konstrukcję SUV-a.
Wszystkie układy napędowe będą dostępne od razu momentu wprowadzenia auta na rynek.
Czytaj: Naklejki rejestracyjne na szybie samochodu tracą swój żywot
Nowy ASX będzie bazował na platformie CMF-B, opracowanej przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, a jego produkcja odbywać się będzie w zakładach Renault w Valladollid w Hiszpanii. Nowa generacja ASX zostanie zaprezentowana we wrześniu 2022 roku, a do sprzedaży wejdzie wiosną 2023 roku.
Mitshubishi Motors w Polsce zmieni nazwę na Astara Poland
Polski debiut ASX wiąże się jeszcze z jednym ważnym wydarzeniem. Należąca do międzynarodowej grupy ASTARA, Od 26 lat Mistubishi Motors reprezentuje w Polsce firma MMC Car Poland, która sprzedała ponad 100 tys. samochodów. W naszym kraju działa 26 autoryzowanych salonów sprzedaży i 40 stacji serwisowych. Teraz Mitsubishi Motors w Polsce, zmienia nazwę na ASTARA Poland. To dobra wiadomość, bo istniejąca od 1979 roku Astara jest jedną z największych na świecie grup motoryzacyjnych. Reprezentuje 30 marek samochodów, działa na trzech kontynentach w 19 krajach i rocznie sprzedaje blisko 250 000 pojazdów.
Tomasz Wypych
Czytaj dalej:
- Wkrótce szykuje się kolejny najazd na Warszawę. Protest specjalistów od samochodów
- Sprzedażowy hit od Mercedesa w nowej odsłonie
Komentarze