59 obserwujących
208 notek
265k odsłon
275 odsłon

Katastrofa Smoleńska - smoleńskie konfabulacje na cieńkim lodzie

Wykop Skomentuj6

"Oblodzenie  najczęściej pojawia się,  gdy temperatura spokojnego  powietrza jest w zakresie +2°C   a  -20°C."

możemy przeczytać TUTAJ


Jeśli w Smoleńsku "mogło" dojść do oblodzenia, to w pierwszym rzędzie odpowiedzialna jest za to załoga, która nie włączyła elektrycznego ogrzewania slatów (klap przedskrzydłowych).

Dla MAK idealna okazja zrzucić odpowiedzialność za wypadek na stronę polską. Czyli nie tylko KBWLLP, ale i MAK to "zamiotły".


Temat został omówiony w mojej poprzedniej notce, wraz z materiałem źródłowym.

https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/994442,katastrofa-smolenska-piloci-36splt-i-obsluga-instalacji-przeciwoblodzeniowej


Tutaj zajmiemy się pokazaniem manipulacji w notce Niegracza.

Niegracz nie pisze, że w opisie sytuacji meteorologicznej mowa jest o inwersji temperatury, tu przykład z wiki.

image

Powyżej mgły piękne słońce, jak w Smoleńsku. Czyli w temperaturach dodatnich sytuacja nie sprzyjająca gwałtownemu oblodzeniu. Ile wynosiła temperatura w nocy jest przy tym równie interesujące co stan zeszłorocznego śniegu.


(Uwaga. Niegracz zmienił treść swojej notki! Szczegóły w uzupełnieniu)

"W podobnych  warunkach pogodowych- z powodu nie włączenia  instalacji przeciwoblodzeniowej  katastrofie przy  próbie  odejścia  na drugi krąg  katastrofie  uległ samolot (  Canadair CRJ-100ER )...;  "

Pisze Niegracz. Sprawdzamy. Wypadek z 16.12.1997.

https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Canada_Flight_646
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=19971216-0

http://www.tsb.gc.ca/eng/rapports-reports/aviation/1997/a97h0011/a97h0011.html

"... temperature -8°C, dew point -8°C ..."

A w Smoleńsku było mniej więcej

temperatura 2°C, punkt rosy 1,5°C

Pomiędzy tymi wartościami są z meteorologicznego punktu widzenia światy. Wartości podane przez Niegracza "light snow, temperature 0°C, dew point -1°C,"

pochodzą z innego zdarzenia(!!!) z udziałem samolotu Candair z tym samym numerem lotu z dnia 08.04.1996. W tym zdarzeniu lód nie grał żadnej roli, a raport mamy tutaj

http://bst-tsb.gc.ca/ENG/rapports-reports/aviation/1996/a96a0050/a96a0050.html?wbdisable=true


Tak to jest jak się nie doczyta, wchodzi się na cieńki lód i udziela jak nosorożec na żyrafie (znany rysunek Mleczki).

Dalej jest tylko gorzej. Oblodzenie nie było pierwotną przyczyną, lecz błąd pilotażowy. Oblodzenie było jednym z faktorów.

We właściwym raporcie czytamy (proszę zwrócić uwagę na zaznaczony fragment tekstu; "smoleńską" analogię wyjaśnioną na końcu:


3.1 Findings as to Causes and Contributing Factors
...
    The go-around was attempted from a low-energy situation outside of the flight boundaries certified for the published go-around procedures; the aircraft's low energy was primarily the result of the power being at idle.
  ...
    The published go-around procedure does not adequately reflect that once power is reduced to idle for landing, a go-around will probably not be completed without the aircraft contacting the runway (primarily because of the time required for the engines to spool up to go-around thrust).
    The Air Canada stall recovery training, as approved by Transport Canada, did not prepare the crew for the conditions in which the occurrence aircraft stick shaker activated and the aircraft stalled.
    The limitations of the ice-detection and annunciation systems and the procedures on the use of wing anti-ice did not ensure that the wing would remain ice-free during flight.
    Ice accretion studies indicate that the aircraft was in an icing environment for at least 60 seconds prior to the stall, and that during this period a thin layer of mixed ice with some degree of roughness probably accumulated on the leading edges of the wings. Any ice on the wings would have reduced the safety margins of the stall protection system.
  ...


Jak widzimy, lód występuje w gradacji przyczyn po "smoleńskim" błędzie pilota, któremu obroty silników zjechały do "małego gazu" i uniemożliwiły szybką reakcję zespołu napędowego.


I ten klocek w quwecie kosztował mnie bez sensu godzinę życia. Mam nadzieję, że ktoś to jednak przeczyta i wyciągnie wnioski co do wiarygodności przeróżnych smoleńskich konfabulatorów. Dokładnie jak nieuk Provoc, od którego wypunktowania zacząłem pisanie o smoleńskiej katastrofie. Pewnie jego kolejne wcielenie.

https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/196059,prawda-w-smolenskich-prawdach-cz-3

@Provoc

Człowieku, cały materiał masz przed oczami, a tłumaczyć trzeba jak małemu dziecku. Jak, w podanej przez CIEBIE mapie (tak na marginesie dzięki) otworzymy sobie zakładki ze wszystkimi sektorami to ukażą nam się również przynależne częstotliwości. PLF101 nawiązał kontakt z ACC Mińsk na częstotliwości 118,975.
Jak łatwo, na podanej PRZEZ CIEBIE mapie, sprawdzić częstotliwość ta należy do Minsk FIR SECTOR NORTH.
Trzy minuty później zaczynają już zniżanie!!!

Czyli wspomniane przekazanie o 10:06 (wg. stenogramu) nie nastąpiło, jak insynuujesz, nad granicą polsko-białoruską, lecz na granicy białoruskich sektorów WEST i NORTH, czyli w środku Białorusi. c.b.d.o.

Jak powiedziałem, zawracanie głowy!!!

Wykop Skomentuj6
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka