Notka:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1116456,spusk-padjom
Cytat:
- Otóż przy włączonym automacie- piloci mieli możliwość zmiany tempa zniżania przez użycie pokrętła SPUSK-PADJOM ( ZNIŻANIE-WZNOSZENIE);
I nie chodzi tu tylko o drobne korekty - przy energicznym użyciu pokrętła można zadać spore przeciążenia;
- oto dowód z raportu MAK:
В результате, самолет «перебрал» заданную высоту приблизительно на100м и оказался на Упр~425км/ч, М=0.75-0.76. Заметив это, КВС довольно: энергично отклонил рукоятку СПУСК-ПОДЪЕМ сначала «от себя», потом «на' себя» (в два приема). Такие действия на большой высоте привели к появлению колебаний с пу =+1.25... +0.6 и срабатыванию сигнализации АУАСП. Это побудило КВС отключить АП.
D-ca statku powietrznego energicznie poruszył pokrętłem SPUSK-PADJOM - najpierw od siebie- potem do siebie; w efekcie te działania skutkowały zmianami przeciążeń w granicach +1,25g ....+0,6 g ..
.. dopiero potem d-ca wyłączył autopilota.
-------------------------------------------- koniec cytatu ----------------------------------------------------------------
Kolejny symptomatyczny dowód, że autor tego, jak to nazwać(?), dzieła, z premedytacją manipuluje czytelnikami porównując zagadnienia nieporównywalne. RA15185 nie rozbił się na podejściu do lądowania. Z premedytacją nie tłumaczy słów zaznaczonych tutaj na niebiesko; dosłownie "Takie działanie na dużej wysokości spowodowało pojawienie się oscylacji z przeciążeniami w granicach +1,25g ....+0,6 g i zadziałanie sygnalizacji AUASP (automat kątów natarcia i sygnalizacji przeciążeń). To spowodowało, że dowódca wyłączył autopilota."
A teraz wyobraźmy sobie, że w takie oscylacje wpada maszyna tuż nad ziemią ... .
W IUL Tupolewa używanie tej funkcji na ostatniej prostej jest zabronione, ponieważ sprzężenie zwrotne pomiędzy ruchem pokrętłem, a percepcją reakcji maszyny z przyrządów jest zbyt długie i uniemożliwia precyzyjną kontrolę trajektorii. Przy nabieraniu wysokości do przelotowej, czy schodzeniu z przelotowej nie ma to znaczenia. Tuż nad ziemią stanowi śmiertelne niebezpieczeństwo.
Tego nie da się złożyć na karb, że Q czegoś w całym raporcie nie doczytał. To perfidna i z premedytacją manipulacja. Jakby ktoś jeszcze miał wątpliwości, to powyżej ma dowód. Redakcji zaś pozostaje pogratulować promocji tego typu "notek" i nadużycia Salonu24 jako tuby propagandowej.
Blog ten nie służy do wyjaśnienia przyczyn smoleńskiej katastrofy, a jedynie do odmitologizowania związanych z nią zagadnień technicznych. - Wypowiedzi zawierające niewybredne ataki "ad personam", jak i słowa ogólnie uważane za "łacinę" mogą być usunięte bez względu na wartość merytoryczną; jedyne ograniczenie wolności wypowiedzi. Co zrobić by nie czytać bzdur? Polecam: YKW, Barbie, Flyga, AndrzejMat, Paes64, Ford Prefect, Wotur, jerzyk07, Zenon8228, Lord Sith
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka