62 obserwujących
315 notek
321k odsłon
  181   0

Pokrętna narracja Quwerty : SPUSK-PADJOM -czyli jak łatwo oszukiwać naiwnych.

Notka:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1116456,spusk-padjom


Cytat:

- Otóż  przy włączonym  automacie- piloci mieli  możliwość  zmiany  tempa  zniżania  przez  użycie  pokrętła SPUSK-PADJOM ( ZNIŻANIE-WZNOSZENIE);
I nie chodzi  tu tylko  o drobne korekty -  przy energicznym  użyciu  pokrętła można  zadać  spore  przeciążenia;

- oto dowód  z raportu MAK:
      В результате, самолет «перебрал» заданную высоту приблизительно на100м и оказался на Упр~425км/ч, М=0.75-0.76. Заметив это, КВС довольно: энергично отклонил рукоятку СПУСК-ПОДЪЕМ сначала «от себя», потом «на' себя» (в два приема). Такие действия на большой высоте привели к появлению колебаний с пу =+1.25... +0.6 и срабатыванию сигнализации АУАСП. Это побудило КВС отключить АП.

 D-ca statku powietrznego energicznie poruszył pokrętłem SPUSK-PADJOM - najpierw od siebie- potem do siebie;  w efekcie te działania  skutkowały zmianami  przeciążeń  w granicach +1,25g ....+0,6 g ..

.. dopiero  potem d-ca  wyłączył autopilota.

-------------------------------------------- koniec cytatu  ----------------------------------------------------------------

Kolejny symptomatyczny dowód, że autor tego, jak to nazwać(?), dzieła, z premedytacją manipuluje czytelnikami porównując zagadnienia nieporównywalne. RA15185 nie rozbił się na podejściu do lądowania. Z premedytacją nie tłumaczy słów zaznaczonych tutaj na niebiesko; dosłownie "Takie działanie na dużej wysokości spowodowało pojawienie się oscylacji z przeciążeniami w granicach +1,25g ....+0,6 g i zadziałanie sygnalizacji AUASP (automat kątów natarcia i sygnalizacji przeciążeń). To spowodowało, że dowódca wyłączył autopilota."

A teraz wyobraźmy sobie, że w takie oscylacje wpada maszyna tuż nad ziemią ... .

W IUL Tupolewa używanie tej funkcji na ostatniej prostej jest zabronione, ponieważ sprzężenie zwrotne pomiędzy ruchem pokrętłem, a percepcją reakcji maszyny z przyrządów jest zbyt długie i uniemożliwia precyzyjną kontrolę trajektorii. Przy nabieraniu wysokości do przelotowej, czy schodzeniu z przelotowej nie ma to znaczenia. Tuż nad ziemią stanowi śmiertelne niebezpieczeństwo.

Tego nie da się złożyć na karb, że Q czegoś w całym raporcie nie doczytał. To perfidna i z premedytacją manipulacja. Jakby ktoś jeszcze miał wątpliwości, to powyżej ma dowód. Redakcji zaś pozostaje pogratulować promocji tego typu "notek" i nadużycia Salonu24 jako tuby propagandowej.

Lubię to! Skomentuj37 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale