Klienci tego banku nie będą zadowoleni. Zacznie się w poniedziałek

Redakcja Redakcja Pieniądze Obserwuj temat Obserwuj notkę 16
PKO BP wyłącza aplikację IKO, możliwość korzystania z BLIK i dokonywanie płatności zbliżeniowych. Klienci muszą przygotować się na poważne utrudnienia, które rozpoczną się już w poniedziałek 14 lipca.

W poniedziałek, 14 lipca 2025 roku, klienci PKO Banku Polskiego mogą doświadczyć sporych problemów z dostępem do swoich finansów. Największy bank w Polsce zapowiedział przerwę techniczną, która rozpocznie się o godzinie 23 i potrwa co najmniej godzinę. W tym czasie nie będzie działać aplikacja IKO, płatności zbliżeniowe telefonem oraz transakcje za pomocą kodu BLIK. To oznacza poważne ograniczenia dla milionów użytkowników.  


Przerwa techniczna w banku

PKO BP w komunikacie poinformował, że w czasie planowanej przerwy klienci nie będą mogli:

  • zalogować się do aplikacji mobilnej IKO
  • korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem
  • wykonywać przelewów
  • sprawdzić salda i historii konta
  • płacić kodem BLIK – zarówno w sklepach, jak i przez internet
  • wypłacać gotówki z bankomatu za pomocą BLIKa

Na szczęście, w czasie przerwy technicznej będzie można nadal korzystać z tradycyjnych kart płatniczych – zarówno do zakupów w sklepach, jak i wypłat z bankomatów. To jedyny sposób, by uniknąć nagłych problemów z płatnościami. 


Jak się przygotować na przerwę techniczną w PKO BP?

Bank rekomenduje kilka kroków, które warto wykonać jeszcze przed godziną 23 w poniedziałek. Oto wskazówki dla klientów:

  • Sprawdź saldo i historię konta – upewnij się, że masz dostęp do potrzebnych informacji
  • Zrób wszystkie ważne przelewy wcześniej – najlepiej kilka godzin przed planowaną przerwą
  • Doładuj telefon lub inne usługi, z których korzystasz automatycznie
  • Miej przy sobie kartę płatniczą – zarówno debetową, jak i kredytową
  • Wypłać gotówkę zawczasu, jeśli planujesz większe zakupy późnym wieczorem

PKO Bank Polski obsługuje ponad jedną trzecią Polaków, dlatego każda przerwa techniczna ma realny wpływ na codzienne życie klientów. W ostatnich miesiącach takie przerwy zdarzają się dość często – co może być uciążliwe, zwłaszcza że BLIK i IKO to jedne z najczęściej używanych narzędzi płatniczych w Polsce. Bank uspokaja, że technicy planują zakończyć prace w ciągu godziny, ale – jak to często bywa przy pracach IT – może dojść do opóźnień.    


Fot. PKO BP

Red. 

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj16 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (16)

Inne tematy w dziale Gospodarka