Krytyk kulinarny Robert Makłowicz. Fot. Silar / CC BY-SA 4.0
Krytyk kulinarny Robert Makłowicz. Fot. Silar / CC BY-SA 4.0

Robert Makłowicz ma pomysł na biznes. Nie zgadniecie w jakiej branży

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 24
Znany krytyk kulinarny Robert Makłowicz przygotowuje własną markę żywności. Jego rodzinna spółka planuje współpracę z Pamapol w zakresie dystrybucji, a w przyszłości także produkcji produktów żywnościowych.

Makłowicz i Synowie

Spółka rodzinna, której wspólnikami są członkowie rodziny Roberta Makłowiczam, nazywa się Propinquus. Pamapol i Propinquus wspólnie złożyły wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie utworzenia spółki Makłowicz i Synowie – podają Wirtualne Media. 

Polecamy:

Spółka Makłowicz i Synowie ma importować i dystrybuować konserwy mięsne, dania gotowe, zupy (z wyłączeniem zup instant), smarowidła (pasztety i smalce, pasty warzywne, hummusy), sosy (bez sosów instant), makarony, warzywa konserwowe, oliwy oraz kanapki. W przyszłości ma zająć się również produkcją tego rodzaju żywności.

Rober Makłowicz w polskich mediach

Robert Makłowicz w latach 90. współpracował z „Gazetą Wyborczą”, a od 1998 do 2017 roku prowadził programy w Telewizji Polskiej: „Podróże kulinarne Roberta Makłowicza" i „Makłowicz w podróży”.

TVP rozstała się z Makłowiczem w 2017 roku. Powodem był konflikt o spot promocyjny ramówki.

Później Makłowicz przygotowywał autorski program „Makłowicz w drodze” dla Food Network (TVN Warner Bros. Discovery). Po zakończeniu współpracy z kolejnym nadawcą (2019 rok) uruchomił własny kanał youtube’owy, na którym relacjonuje swoje podróże kulinarne. 

Kanał ma ponad 500 tys. subskrybentów, łączny wynik odtworzeń to 63 miliony. Fanpage facebookowy Makłowicza obserwuje 750 tys. internautów.

Makłowicz - autor książek, promotor marek żywności

Makłowicz jest autorem kilkunastu książek o tematyce kulinarnej. Sprzedaje je w swoim sklepie internetowym wraz z gadżetami z własnym wizerunkiem. Od lat występuje w kampaniach reklamowych i akcjach społecznych, m.in. przestrzegającymi przed oszustwami w internecie. Promował też marki związane z żywnością.

KW

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura