59 obserwujących
208 notek
265k odsłon
5178 odsłon

Trzy hipotezy katastrofy w Smoleńsku - Anatomia manipulacji faktami

Wykop Skomentuj46

Zamach niesłychany przestał być nośnym tematem, tak bardzo, że nawet partia która w kampanii wyborczej 2015 z wyjaśnienia katastrofy uczyniła jeden z głównych punktów, w programie na wybory 2019 nie wspomina o nim ani sylabą.

Program PiS 2014, Smoleńsk wymieniany wielokrotnie, strona 33, 37, 40, 42, 55, 60, 64, 138 no i kluczowa155

Uzyskanie właściwego statusu polskiego państwa nie będzie możliwe bez wiarygodnego i całko-
witego wyjaśnienia przyczyn katastrofy TU-154M
z 10 kwietnia 2010 roku. Tragedia smoleńska bę-
dzie wyjaśniana przy użyciu wszystkich dostępnych instrumentów
krajowych i międzynarodowych,
we współpracy z innymi państwami i organizacjami międzypaństwowymi, w tym instytucjami wy-
specjalizowanymi. Kwestia ta jest miarą wiarygodności i skuteczności polskiego państwa w stosun-
kach międzynarodowych.


Program PiS 2019  sorry, zapomnieliśmy

Smoleńsk zrobił swoje, Smoleńsk może odejść.

Skoro nie trzeba tej katastrofy dalej wyjaśniać, to chyba prezes PiS zna już  PRAWDĘ, ale nie mówi publicznie, bo musiałby przeprosić za oskarżenia i mordy zdradzieckie rzucane bez żadnego trybu, dowodu i cienia przyzwoitości.




Ale są jeszcze galijskie wsie nie poddające się zalewowi imperium, gdzie Quwetulix próbuje przeróżne recepty na cudowny wywar po którym wiara nawet w najbardziej absurdalne teorie będzie przemocna.

Właśnie nową zaczął podróż, by ją skończyć w Pacanowie, a którędy wędrował notka ta wam opowie:


Przyjrzyjmy się punktom do punktacji po prostu obiektywnie.

1. Brak bruzdy po upadku kadłuba.

Tupolew w Smoleńsku upadł na najbardziej wrażliwą część kadłuba, czyli na dach, podczas gdy wszystkie ciężkie elementy, jak np. podwozie i elementy przenoszące pochodzące od nich siły znałazły się u góry. To tak jakby próbować wyryć bruzdę wydmuszką i to przy 270 km/h. Wtedy gleba musi ustępować z prędkością postępową samolotu, czyli jej MASA musi zostać do tej prędkości przyśpieszona.A dokładniej to można poczytać tu: http://fizyka-smolenska.blogspot.com/

Po drugie stwierdzenie o braku bruzdy jest ordynarnym, wielokrotnie powtarzanym kłamstwem. Jak najbardziej elementy kadłuba w starcui z glebą utworzyły podłużne zagłębienia które w podmokłym terenie wypełniły się wodą.

image

prof. Czachor    http://www.mif.pg.gda.pl/kft/Akron1/Co_dalej.pdf


2. Rozpad kadłuba w drobny MAK

Powyższe stwierdzenie jest ordynarnym łgarstwem, partyjną nowomową mającą podprogowo przemycić treści niezgodne z faktami.

image

http://faktysmolensk.niezniknelo.com/dokumentacja-zdjeciowa.html

Jak widzimy na zdjęciach praktycznie cała spodnia strona kadłuba się zachowała, jaki i znaczne fragmenty burt. To, że elementy kadłuba (jego fragmentów po przełamaniu) które jako pierwsze spotykały się z gruntem zostały rozszarpane przez działające na nie siły jest logiczne i odpowiada obrazowi wielu katastrof lotniczych.


3. Sporo ciał bez uszkodzeń głowy

trudno na ten temat dyskutować bez znajomości całości dokumentacji medycznej, ta zaś nie została opublikowana. To, że część ciał zachowała się w relatywnie dobrym stanie spowodowane jest zapewna tym, że w procesie destrukcji konstrukcji doszło do ich "katapultowania" wraz z fotelami poza obszar gdzie ścierały się z glebą i między sobą metalowe fragmenty konstrukcji samolotu.


4. Wyrwane z ogona "czarne skrzynki"

Nic ich nie wyrwało z ogona, tylko ogon, a raczej poprawnie statecznik pionowy, odłamał się w miejscu gdzie były zamontowane. Więc w tym procesie zostały wyrwane wraz z mocowaniami.

https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/990441,katastrofa-smolenska-urojenia-i-rzeczywistosc-podrzucone-czarne-skrzynki


5. Dźwigar konstrukcji w krzakach

??? Wiele elementów znaleziono w krzakach. Te elementy kolidowały z glebą, z drzewami i pomiędzy sobą jak kule do Lotka.


6. Zapisy rozmów

To zostało zaliczone na korzyść raportów KBWL.


7. 100 g w katastrofie o małej energii zderzenia.

No dla 80 ton, to może i energia była mała, ale nie jest to kluczowe dla przyśpieszeń działających na ofiary katastrofy.

https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/987899,katastrofa-smolenska-przeciazenia-czyli-problem-jajka-i-kury

https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/989181,katastrofa-smolenska-przeciazenia-czyli-problem-jajka-i-kury-bis

i parę innych z mojego i innych blogów.

8. Wszyscy na pokładzie zginęli

No jak znaleźli się pomiędzy glebą najeżoną drzewami i krzakami, a całą spodnią stroną kadłuba z likami bagażowymi i ich zawartością, balastem (w wersji salonki samoloty zamontowany został balast równoważący brakujący interior wersji pasażerskiej), płatem z paliwem, podwoziem, to szanse na przeżycie były w przdziale określanym jako cud. Więc mamy po prostu brak cudu.


9. Oderwany silnik na początku wrakowiska.

Po pierwsze w procesie kolizji część ogonowa kadłuba napierała na kolidujące z glebą części kadłuba przed nią. To powodowało oddanie części energii kinetycznej (i masywną destrukcję kolidujących u glebą fragmentów kadłuba).  I jak silnik zarył w podmokły teren, co widać na zdjęciach

Wykop Skomentuj46
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka