5 obserwujących
254 notki
189k odsłon
290 odsłon

Niezielony PSL

Wykop Skomentuj7
Z nowym spotem PSL spotkałem się po raz pierwszy za pośrednictwem prywatnej, satyrycznej listy dyskusyjnej na Facebooku "Czas na Bunga Bunga". Jak widać nieocenieni administratorzy uznali, że przekaz wideoklipu wyborczego ludowców idealnie pasuje tematyką do newsów prasowych na temat słynnych imprez organizowanych przez Silvio Berlusconiego. I oczywiście można powiedzieć, że każdy ma takie skojarzenia, jakie ma, to jednak ciężko nie odnieść wrażenia, że spot jest seksistowski i kojarzy się z discopolowym nurtem w reklamie, okraszonym lekkim pieprzykiem.
 
 
Pamiętam sprzed lat jedną z dyskusji na temat tego, jak pokazuje się kobiety w reklamie. Cała sprawa dotyczyła spotu Simplusa, gdzie dwie młody kobiety dumnie prezentowały podskakujące piersi. Podniosły się słuszne głosy oburzenia. Polkomtel przedstawił kobietę jako obiekt seksualny i musiał słusznie wycofać się z prezentacji klipu. 
 
PSL powiela ten model. Ujęcia na długie nogi działaczki PSL-u, zbliżenie na aktorkę, spożywającą loda koloru zielonego z zaczepnym uśmiechem. To wszystko okraszone przekazem "Zielone znaczy relaks", "Zielone jest dobre". 
 
Oczywiście kolor zielony jest logotypie PSL-u od lat, jednak sam fakt zestawiania zielonej polityki z takim przekazem budzi niesmak. Tym bardziej po tym jak posłowie PSL-u zagłosowali za ustawą, która zabrania przerywania ciąży będącej efektem przestępstwa. PSL zresztą nigdy specjalnie na kobiety nie stawiał. W poprzednim klubie parlamentarnym nie było ani jednej posłanki, w tym znalazło się miejsce dla wiceprzewodniczącej partii - Ewy Kierzkowskiej.
 
Na co liczy PSL próbując prezentować taki spot? Być może na ugranie części miejskiego elektoratu Zielonych 2004. Wszak aktorka spożywając jabłko mówi "zielone znaczy zdrowe". Jednak jak popatrzymy na opinie posła Kłopotka o GMO (które ostatnio poparł), przymiarki ludowców do koalicji z PIS-em czy to jak Marek Sawicki, minister rolnictwa, bronił nieludzkich (i łamiących prawo) praktyk transportu i handlu zwierzętami na targowiskach, zestawimy to z milionowymi kwotami promującymi polską wieprzowinę, to musimy uznać, że nikt się na to nie nabierze. 
 
W PSL-u zielony jest tylko brand.
Wykop Skomentuj7
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale