rafalsroczynski
Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość. Leonardo Da Vinci
39 obserwujących
47 notek
194k odsłony
  11401   0

Wiosny czas, czyli jak zbudować ładną i muskularną sylwetkę.

Tak, kontuzje są w sporcie rzeczą normalną, zbyt często jednakże wynikają one z niedbalstwa osoby ćwiczącej, wykonywania ruchu „tak jak ten facet na filmie pokazywał”, bądź mocowania się z ciężarami nieadekwatnymi do możliwości - wiedz, że nie musisz podnosić tyle ile kolega z wielkimi mięśniami obok Ciebie, nikt też nie ocenia Cię przez pryzmat tego jaki wiele kilogramów jesteś w stanie unieść, ani pod kątem tego jak wyglądasz. Na siłowni większość osób ćwiczących „na poważnie” zajęta jest tylko sobą, nie interesuje ich ile wyciskasz na klatę ani ile podnosisz w uginaniu ramion na biceps. Zwrócisz ich uwagę głównie wtedy gdy będziesz walczył z przeładowaną sztangą, nieodpowiednio obciążoną do Twoich możliwości, i wykonywał ćwiczenie byle jak - bo często to po prostu dziwnie wygląda.

Początkujące osoby mają także tendencję do unikania treningu grup, których „nie chcą za bardzo rozbudować” - w przypadku kobiet będą to „ręce” i cała górna część ciała, lub takich - jak w przypadku mężczyzn jeżeli chodzi o nogi - których nie lubią ćwiczyć. Tymczasem budowa zdrowej, wysportowanej sylwetki, wymaga holistycznego podejścia do wysiłku swojego ciała i jego prawidłowy rozwój nigdy nie nastąpi w przypadku zaniedbywania którejś z jego części.

Często można się spotkać również z sytuacją gdy ćwiczący nigdy nie trenował i nagle, pod wpływem impulsu, rzuca się w szalony wir nieustannych, najczęściej codziennych, treningów, doprowadzając swój zszokowany organizm do wyczerpania, przemęczając mięśnie i rujnując organizm. Niejednokrotnie można także zaobserwować amatorów i osoby początkujące, które korzystają z planów treningowych stworzonych dla zawodowych sportowców i doświadczonych kulturystów, niekiedy kopiujących też trening osób z wieloletnim stażem. To jeden z najpoważniejszych błędów jakie można wykonać - trenować zbyt ciężko. Plan osoby, która dopiero rozpoczyna swoją przygodę na siłowni - i nie tylko takiej, bo tak naprawdę każdej - musi być planem umiarkowanym, możliwym do zrealizowania bez szkody dla zdrowia i nie prowadzącym do przetrenowania. Jeżeli nie jesteś zawodowcem - nie ćwicz jak zawodowiec. A gdy uparłeś się i chcesz trenować jak Arnold Schwarzenegger, to zaprawdę powiem Ci, zmień imię na Arnold i nazwisko na Schwarzenegger, lub po prostu bądź - Arnoldem Schwarzeneggerem. Musisz jednakże wiedzieć, iż odpowiednio ułożony trening da Ci o wiele więcej, aniżeli nawet najcięższy zestaw ćwiczeń, gdy będzie odpowiednio do Ciebie dopasowany.

Lubię to! Skomentuj32 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport